נרות, שירי נשמה, בכי – ומשבר • “הרבה שואלים שאלות באמונה”

בועז בן ארי עשה את הלילה עם בני נוער שהתאספו בכיכר ציון בירושלים • הם שרו ובכו, הדליקו נרות - ודיברו על המשבר באמונה: "התפילות לא עזרו. לבני הנוער יש שאלות מאד קשות" • צפו בתיעוד
בן-ארי בועז
ג' תמוז התשע"ד / 01.07.2014 09:07

מיד לאחר שנודע על הבשורה המרה כי נמצאו גופות שלושת החטופים הי”ד, החלה נהירה של מאות אל ככרות הערים. בני נוער ששהו במרכז העיר ירושלים נהרו אל ככר ציון, והחלו להדליק נרות לזכרם, ולשיר שירי רגש ונשמה.

את יצחק גריסאן פגשנו במקום. בחור ישיבה בישיבה תיכונית בירושלים. “הקושי הגדול ביותר זה לעכל ולהבין שהם לא חזרו בחיים”, הוא אומר לחרדים10. “התפללנו כל כך הרבה, הייתה בלב כולם תקווה שהם יחזרו וזה לא קרה. הלילה שמעתי הרבה מחברי שואלים שאלות באמונה”.

אבי ברקו, חייל בישיבת הסדר, אמר לחרדים10: “המשבר האמוני הוא כל כך גדול. אנחנו מרגישים כמו אחרי פינוי גוש קטיף, שאמרו שהגוש לא יפונה ובסוף הוא פונה. התפילות לא עזרו. לבני הנוער יש שאלות מאד קשות. צריך שרבני ומנהיגי הקהילה הדתית לאומית יתנו מענה לבעיה שצצה”.

ושרית פיקאר אומרת לחרדים10: “באמצע אמירת תהילים בקבוצת בנות גדולה של השבט שלנו, שמענו את הבשורה. אני לא יודעת מה קרה עם שאר הבנות, אבל אני חשתי כמו שקבלתי סטירה.

אני לא יכולה לומר לך מה יהיה בהמשך דרכי, אבל יכולה לספר כי כל הרעיון האמוני והדת שלמדתי עד היום התערערה. וראיתי את זה אצל עוד בנות מהשבט שלנו. אני לא אקרא לעצמי חילונית בעקבות זה אבל הדתייות שלי נפגעה בצורה קשה מאד”.

היחידה שצפתה את הדברים היא רחלי פרנקל, אשת החינוך ואמו של החייל החטוף נפתלי הי”ד, שאמרה כבר לפני כ-10 ימים בכותל לבני נוער:  ” “ה’ לא עובד אצלנו, שלא תשכחו”, כדי להכין אותם לבאות.

 

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבלופ של הבבות שכולם אמרו שהם חיים, הבלופ ברור! לידיעתכם תפילות הם הדבר
    01/07/2014 11:20
    משה
  1. האחרון שיש לעשות ע”פ היהדות. כמו יעקב לפגישה עם עשיו, הכין עצמו קודם למלחמה! הגדיילים שמצטטים את רש”י “לדורון תפילה ומלחמה”, לא מבינים שרש”י מתייחס לכתוב במבנה כיאסטי.
    הגיע הזמן להפסיק להדרדר לחרדים. לחזור לציונות הדתית האמיתית. להפסיק לעשות את הדבר שהוא הכי איום ביהדות, שזה לעשות את התורה קרדום לחפור בו. שע”ז נאמר: נוטל חייו מהעולם!

    • משה   01/07/2014 12:14

      תפילה היא הדבר האחרון שיש לעשות ע”פ היהדות…

  2. מרגש
    01/07/2014 13:11
    נועה
  3. דמעות, דמעות ושוב דמעות….

  4. גם כי תרבו תפילה איני שומע
    01/07/2014 15:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הפריצות כאן בכיכר ציון עוברת כל גבול ובכלל כל הכת המוזרה הקרויה ציונות דתית מעוותת את כל היהדות ובאם ח”ו “תפילתם” הייתה נענית היה חילול ה’

  6. חסידות חב
    01/07/2014 15:50
    יהודי
  7. ב”ה
    תלמדו חסידות ואז תתחילו לחיות ולהבין מהי אמונה ומהי ידיעת ה’.