אחרי החזרת העובדים האתיופים: ‘העדה’ הקפיאה הכשרות ליקב ברקן

יוסף גרינבוים
|
ט"ו תמוז התשע"ח / 28.06.2018 20:53
אחרי שסמנכ”ל יקב ברקן הודיע לעובדים האתיופים שסולקו בהוראת בד”צ ‘העדה’ מקווי היצור – על חזרה מידית לעבודה בתפקידיהם המקוריים: בד”צ העדה החרדית הקפיא את מתן הכשרות ליקב • לפי מנכ”ל הבד”צ: הכשרות מוקפאת רק בחלק מפסי הייצור • בחברה אומרים: אין לנו הכשר

האם בד”צ העדה החרדית ויקבי ברקן כבר לא?

לפי דייוח של אוריה אלקיים מ’כאן’, בקרוב היו אמורות חותמות הכשרות של בד”צ ‘העדה’ להתנוסס על בקבוקי היין של היקב, אך בעקבות הסערה שהתעוררה סביב הדחת העובדים בני העדה האתיופית ממחלקות הייצור והחזרתם – הוחלט להקפיא את מתן הכשרות.

למרות זאת, מנכ”ל בד”ץ העדה החרדית, גבריאל פפנהיים, טוען כי הכשרות מוקפאת רק בחלק מפסי הייצור של היקב “עד לבירור לגבי עובד ממוצא אתיופי”, ואילו בחלק אחר, שלא ידע להסביר איזה בדיוק – היא תימשך.

לעומתו, גולש שפנה בפייסבוק ליקבי ברקן בשאלה אם בעקבות הסערה ימשיך היקב בהתקשרות עם בד”צ העדה החרדית – נענה: “ליקבי ברקן אין הכשר של בד”ץ העדה החרדית”.

כפי שדווח בחרדים 10, הנהלת יקבי ברקן החזירה ביום רביעי בבוקר לעבודתם המקורית את העובדים יוצאי אתיופיה שהודחו מתפקידיהם ליד ייצור היין, בשל מוצאם.

סמנכ”ל היקב כינס את העובדים והודיע להם על חזרתם המידית לעבודה בתפקידיהם המקוריים.

סמנכ”ל החברה לא הסביר מה יעשה מול  בד”צ העדה החרדית – שדרש את העברתם מתפקידם של העובדים יוצאי אתיופיה.

“היקב הזה היה מספר 1 גם בלי העדה החרדית ויישאר כזה”, אמר יו”ר ועד העובדים ביקב אורי אלמנך בתכנית ‘סדר יום’ עם קרן נויבך ברשת ב’. “אנחנו ניתן יד שהכול יחזור לקדמותו”.