המבצע לא הושלם: הכוחות ממשיכים בחיפושים אחר המחבלים

כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר שני מחבלי החמאס שזוהו כאחראים לחטיפה • אלוף פיקוד מרכז: "יש לנו מידע רב שהביא השב"כ, אני לא אכנס לפרטי החקירה"
נחמן וייס
ג' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 23:18

המבצע טרם הושלם: כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר שני מחבלי החמאס שזוהו כאחראים לחטיפה – מרואן קוואסמה בן 29, ועמר אבו עייאש בן 33.

יום לאחר החטיפה, זיהה השב”כ את השנים כאחרים לחטיפה.

במהלך 17 הימים שחלפו מאז, נערכו חיפושים בבתיהם שבחברון, ונעצרו כמה מבני חמולת ‘קוואסמה’ – חמולה גדולה המתגוררת בחברון ומעורבת במעשי טרור ובאירגון האינתיפאדות.

אמש פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים, כי צה”ל עצר את עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו עיישה, החשוד במעורבות בחטיפת שלושת הנערים ביהודה ושומרון. בעברו היה האב פעיל חמאס ונעצר על ידי ישראל בשנת 1995, אחרי שהסתיר בביתו מבוקש של חמאס. על פי הדיווח, יחד עם אבו עיישה נעצרו תשעה בני משפחה נוספים. סיבת מעצרם אינה ברורה ולא ידוע האם יש קשר לחטיפת הנערים.

אך למרות המאמצים, עד עתה שני המחבלים לא נמצאו, והחיפושים נמשכים. ההערכות הן כי שניהם שוהים עדיין באיזור חברון ולא התרחקו מהמקום, וכי הם נעזרים בהסתתרות על ידי בני משפחותיהם, השולטים בחלקים נרחבים בחברון.

במקביל נרשמו עימותים בין הפלסטינים לכוחות צה”ל באזור חלחול, שם נמצאו גופות הנערים. כל הכניסות לחברון נחסמו. כ-200 פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, והם השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

כמה עשרות מתנחלים התקהלו בכניסה לכרמי צור, סמוך לחלחול, הניפו דגלי ישראל וחסמו תנועת כלי רכב פלסטיניים בכביש 60.

אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון אמר לתקשורת: “לפני מספר שעות איתרנו שלוש גופות מערבית לחלחול למרות שהזיהוי טרם הושלם, אני רוצה לשלוח חיבוק חם למשפחות. כוחות מיחידת כפיר ומגלן בסיוע תושבים מהאזור מצאו היום את הגופות.

“גם בשעה זו אלפי חיילים ומפקדים ממשיכים במשימתם, מבחינתנו המשימה לא תמה, הכוחות יחד עם המשטרה והשב”כ ממשיכים במשימה לאיתור החוטפים מארגון החמאס, לא ננוח ולא נשקוט עד שתושלם המשימה”. אלון הוסיף: “תושבי האיזור נתנו תמיכה וסייעו לכוחות הביטחון דבר שסייע למשימה”.

במענה לשאלה אם יש לכוחות הביטחון מידע על מקומם של מחבלי החמאס האחראים לחטיפה אמר אלון: “יש לנו מידע רב שהביא השב”כ, אני לא אכנס לפרטי החקירה”.

לגבי הריסת הבתים של המחבלים, אמר אלון: “כל דבר בעייתו. כרגע אנו מרוכזים במשימה, נמשיך להלחם בטרור בכל דרך חוקית שנמצא לנכון ולהרתיע את החמאס”.

הערב התכנס הקבינט המדיני-בטחוני ודן בדרכי התגובה לרצח, ובהמשך הפעולות ביהודה ושומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות