שיח חשוד ואדמה הפוכה • כאן נמצאו גופות שלושת החטופים הי”ד

את הבור בו הוחבאו גופות הנערים מצא צוות שסייע לחיילים באזור • "אחד המתנדבים שהצטרף לצוות הסריקות זיהה שיח שנראה חריג על הקרקע, הזיז אותו, הזיז גל אבנים ומצא מתחתיו את הגופות"
שי ויספיש
ג' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 22:19

צוות חיפוש בפיקוד קצין מיחידת מגלן שכלל מדריך מבית ספר שדה בכפר עציון, סרקו היום (שני) את אזור חרבת ארנבה הממוקמת צפונית לחלול. סמוך למערה הבחינו המחפשים בשיח שנראה חשוד, וכשהתקרבו לשיח, שרחוק קילומטרים ספורים מהטרמפיאדה שבה נראו לאחרונה גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, זיהו אדמה הפוכה הם החלו לחפור במקום ומצאו את שלוש הגופות.

במהלך פעולות החיפוש אחר שלושת הנערים ביקש מפקד חטיבת עציון, אלוף משנה עמית ימיני, להיעזר בסיוע מצד אזרחים שאינם פועלים בהתאם למודיעין מקום הימצאם של החטופים.

הערכת המצב האזרחית, שלקחה בחשבון מסלולי נסיעה אפשריים של החוטפים מהטרמפיאדה בגוש עציון, הובילה בסופו של דבר את כוח החיפוש לגופותיהם של השלושה.

גופותיהם של שלושת הנערים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, כדי להשלים את הזיהוי.

כחלק מזיהוי הגופות הסתמכו צוותי המז”פ גם על פרטי הלבוש של הנערים החטופים, שתיאורם הופץ בין כוחות החיפוש.

בנימין פרופר מבית הספר שדה עציון, שהיה בצוות שחיפש בשטח היום, סיפר בשיחה עם חדשות 2 כי במשך ימים ארוכים יחידת המתנדבים באזור סייעה ליחידות הצבא. “היום בשעות הצהריים אחד המתנדבים שהצטרף לצוות הסריקות זיהה שיח שנראה חריג על הקרקע, הזיז אותו, הזיז גל אבנים ומצא מתחתיו את הגופות. מיד התרענו לצבא.

“זה שטח ערבי, אזור שיש בו חורבה עתיקה – לא היה פשוט למצוא את זה”, הוסיף פרופר. “הנחת העבודה הייתה שהם חיים, חיפשנו במערות כי אדם יכול גם לחיות ולהתחבא שם. בסוף התברר שהם לא היו בתוך מערה, אלא באזור סמוך.

“נרתמנו לעזור, והסתובבנו עם החיילים בשבועיים האחרונים – מדובר בקבוצה של מתנדבים רבים שמכירים את הארץ ומושיטים יד במקרים כאלה”.

ירון רוזנטל, איש בית ספר שדה כפר עציון, היה בצוות שאיתר גופות שלושת הנערים החטופים .”אנחנו צוות של מתנדבים שעבד יחד עם הצבא”, סיפר לאתר וואלה. “מדריכים שלנו נכנסו ומצאו את הגופות”.

רוזנטל סיפר כי היה בעבר ליד מערה שבה נמצאו הגופות, וכי היא בנויה ולא טבעית. “סרקנו את האזור יחד עם הצבא וכך מצאנו את הנערים”, אמר. כשנשאל אם למציאת הגופות קדמה תחושה יוצאת דופן בקרב המחפשים, הסביר: “הייתה לנו שיטה ובסופו של דבר מצאנו אותם, שיטה של סריקת השטח”.

שלושת הנערים נחטפו בליל שישי לפני שבועיים וחצי, בסביבות השעה 22:20 מטרמפיאדה בצומת אלון שבות בגוש עציון. אחרי שהנערים הוכנסו אל כלי הרכב שבו היו החוטפים, פתח הרכב בנסיעה לכיוון חלחול.

כלי הרכב הועלה באש והתגלה בדורא. ככל הנראה, השארתו של כלי הרכב בנקודה שבה נמצא הייתה חלק מתרגיל הטעיה שמטרתו הייתה להקשות על החיפושים. בימים האחרונים התרכזו החיפושים אחר הנערים באזור בית כחל שבין חברון לחלחול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות