אלפים ליד בתי המשפחות • “מי שמעודד הוא דווקא האבא”

משפחות שלושת הנערים מכונסות בביתן עם קרובי משפחה וחברים • אלפי אנשים נאספו סביב בתיהם • "הכאב של אובדן בן הוא קורע לב וקשה לנו לחשוב על תנחומים לכאב שכזה"
ג' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 21:48

מיד לאחר מציאת הגופות של שלושת הנערים הי”ד, הגיעו קצינים מצה”ל ושב”כ לבתי שלושת משפחות החטופים, באלעד, טלמון ונוף איילון.

הקצינים עדכנו את המשפחה בבשורות הקשות, בנוהל המקובל לנפגעי צה”ל, וזאת משום חריגות המקרה.

בשעות אלו המשפחות מכונסות בבתיהם, יחד עם בני משפחה קרובים. בנוסף הגיעו למקום גם עובדים סוציאלים, פסכיאטרים, ואנשי החינוך שמלמדים את ילדי המשפחות, וזאת בכדי להעניק להם את הסיוע הנפשי הנדרש בשעה קשה זו.

רבה של אלעד, הגאון רבי דוד מלכה, אמר בצאתו מבית משפחת יפרח: “אלה רגעים קשים מאוד כמובן ברגעים האלה יש מתח גדול. הדבר שמעודד את כולם, זה שנוצרה אחדות בעם ישראל, כלל ישראל מלוכד ומאוחד סביב האירוע הקשה שפוקד את העם.

זה העידוד של המשפחה, שרואים איך כלל ישראל שותף לצרה שלהם, זה מה שמנחם זה מה שמרגיע. זה מה שהמשפחה מבקשת, שאותו מצב יימשך הלאה, לא רק לזמנים של צרה לא עלינו”.

 בישוב נוף איילון, בו מתגוררת משפחתו של נפתלי פרנקל, שוררת אווירה מתוחה ביותר. עם היוודע דבר הירצחו של נפתלי, החלו לבוא אל בית המשפחה תושבי היישוב, חברים ובני משפחה. כוחות משטרה רבים ואנשי קשר עמדו בכניסה לבית וניסו להרחיק את המבקרים על מנת לספק למשפחה פרטיות. סוכת המתפללים שהוקמה מחוץ לבית המשפחה התמלאה בחבריו הבוכיים של נפתלי, כשהם מתפללים לעילוי נשמתו.

בעיר אלעד, בסמוך לבית משפחתו של איל יפרח התכנסו מאות אנשים. נציגי משטרה שוהים בבית המשפחה אשר מסתגרים בבית מזמן קבלת הידיעה. יהודה, תושב העיר, אמר לוואלה חדשות: “באנו כדי לתמוך במשפחה. כל הזמן אנחנו איתם. במוצאי שבת היינו אצלם, המשפחה ניסתה להיות אופטימית. גם בעצרת בתל אביב השתתפנו”.

גם סביב בית משפחתו של גיל-עד שער ביישוב טלמון התאספו החברים, בני המשפחה ותושבי היישוב, וגם את משפחת שער מלווים השוטרים ונציגי מערכת הביטחון. בבית נמצאים בני המשפחה המצומצמת, בני המשפחה היו במהלך פגישה עם נציגים של מערכת הביטחון בעת הגעת הצוותים, ובסביבות השעה 18:30 הם התבקשו לחזור לביתם. קצינת הנפגעים ונציגים של מערכת הביטחון שהמתינו להם שם, מסרו להם את הבשורה המרה.

דובר היישוב טלמון, שהוא גם שכן וחבר קרוב של המשפחה, אמר: “הכאב של אובדן בן הוא קורע לב וקשה לנו לחשוב על תנחומים לכאב שכזה. אבל את החוזק והחוסן אולי אפשר למצוא בתגובות עם ישראל כולו שחיבוקיו כאילו חישקו את המבנה שמסביב למשפחה, ואולי במחשבה שבמותם הטרגי של ילדים יקרים אלו הם הביאו לאחדות ולרגעים של אור שכמותם לא ראינו הרבה זמן אולי בזה נוכל למצוא נחמה פורתא”.

סגן ראש העיר אלעד, צורי קריספל, סיפר בצאתו מבית המשפחה, כי מי שעודד את רוחם של הנמצאים בבית היה דווקא האב, שגם לאחר שנציגי הצבא דיווחו לו על מציאת הגופות, שמר על חוזק וחוסן פנימי, בשאר רוח.

העיתונאית אמילי עמרוסי, המתגוררת בטלמון, בה מתגוררת גם משפחת שער, אמרה בפתח בית המשפחה, כי יתכן והשבועות המתוחים הללו היו בכדי להכין את המשפחה לבשורה המרה. עמרוסי הוסיפה: “אולי התפילות של עם ישראל קיצרו את המתח, במקום שהמשפחות יתייסרו בספקות חמש שנים, זה נגמר בשלושה שבועות”.

חבריהם של הנרצחים מתכנסים  בשעות אלו בסמוך לבתיהם, כשהם מדליקים נרות וקוראים תהילים ומשניות לעילוי נשמתם.

במקביל נערכים התיאומים בין בני המשפחות וגורמי הביטחון לגבי מועדי ההלוויות והצורה בה יערכו. בשעה 23:00 יערך כינוס לתושבים בטלמון שם ימסרו הפרטים לגבי ההלוויה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות