את הסאגה הזו כדאי לפתוח עם הודעה. את ההודעה הזו מצא י’, אברך המתגורר בשכונת ברכפלד שבמודיעין עלית, כאשר הגיע אל סניף בנק פועלי אגודת ישראל בעיר התורה והחסידות בני ברק.
בשיחה עמו הוא מספר: “אני גר בברכפלד, כמה פעמים ירדתי למרכז העסקים שליד השכונה כדי לנסות להפקיד צ’ק בבנק פאג”י, אבל בכל פעם ‘קורא הצ’קים’ שבמכשיר היה מקולקל. כשיצא לי להגיע לבני ברק, החלטתי פשוט להפקיד שם את הצ’ק. אבל אז, הבנתי שגם קורא הצ’קים הבני-ברקי… תקול”.
על הקיר היה מוצמד פתק, בכתב-יד:
“לכבוד בנק פאג”י, סניף בני ב”ב.
פעם שלישית השבוע שאני מגיע להפקיד צ’ק והכספומט לא פועל.
איני מוכן לסבול זאת. התעלול הזה חוזר על עצמו יותר מידי פעמים.
אני אפנה בעצמי ואפנה לקוחות נוספים להתלונן נגדכם!”.
למכתב שהצמיד האיש צורפו שמות ומספרי טלפונים של אנשים – שהוסיפו את שמם ומספרם על מכתב התלונה, כפי הנראה לאחר שנתקלו בעצמם בתופעה המעצבנת. כדי למנוע הטרדתם, השמטנו את הפרטים המזהים.
גם אני, אישית, תיעדתי בימים האחרונים את הסיפור. התוצאה – עגומה למדי.
קבלו יומן מעקב:
ב-10 לחודש יוני הגעתי לסניף הבנק בשכונת ברכפלד, אחרי שביום חמישי, ימים אחדים קודם לכן, הגעתי ונתקלתי בתקלה. קורא הצ’קים שוב לא פעל. פתק מודבק בישר לי שהקורא עדיין לא תקין.
ב-11 ביוני, יום למחרת, הגעתי רק כדי לצפות במכשיר, המתקן און ליין את תקלתו. חצי שעה המתין כל התור הארוך, בסיומה של המתנה המכשיר היה מתוקן תודה לה’.
ביום חמישי, ה-13 ליוני, הגעתי שוב.
“תקלה בקורא השיקים… אנא נסה שוב מאוחר יותר”, הודיע המכשיר, שחור על גבי לבן.
ביום שלישי האחרון, ה-19 לחודש, המסך היה כבוי, כלומר צבוע בכחול. נורית לבנה במרכזו, אבל שום תפריט לא הוצג על המכשיר התקול.
וביום חמישי? ניחשתם נכון. גם בחמישי האחרון הודיע השחור על גבי לבן: “תקלה בקורא השיקים. זמנית לא ניתן לקבל שירות זה בעמדה. אנא נסה שוב מאוחר יותר”.
זמנית? טוב, כנראה שאין לך קבוע יותר מה”זמנית הזה”.
“בעידן בו מצמצמים פקידים, במצב בו משני סניפים במודיעין עילית קיבצו את כל הלקוחות לסניף אחד – בברכפלד, מה שמקשה על תושבי השכונות האחרות (-קרית ספר, חפציבה, גרין פארק, נאות הפסגה) להגיע למקום, מתסכל מאוד שמכשיר יחיד לקריאת צ’קים אינו תקין”, טוענים הלקוחות, שמוצאים עצמם בשל כך נאלצים להפקיד אצל פקידים ולשלם עמלות יקרות.
פניתי למנהלת תחום שיווק ומכירות של הבנק, והיא הבטיחה שהנושא בטיפול. היא גם המליצה על הפקדה “באפליקציה”.
לתשומת לב מנהל בנק פאג”י: לרוב הציבור החרדי, ובפרט לתושבי מודיעין עילית, אין סלולארי תומך אפליקציות. מה גם שרשימת התיקיות אליהן נדרשת גישה כדי להתקין את האפליקציה, מרתיעה רבים (מאגר התמונות, אנשי קשר ועוד).
מפאג”י נמסר בתגובה לחרדים 10:
א. בבני ברק נרשמת ירידה משמעותית בתקלות. אנו מתכננים להוסיף מכונות נוספות בעיר.
ב. מכשיר הפקדת הצקים במודיעין עילית זוכה לשימוש גבוה במיוחד ומסתכם בעשרות אלפי הפקדות מדי רבעון. השימוש הגבוה במכשיר גרם ככל הנראה לתקלות חוזרות ונשנות.
פאג”י כמוביל בתחומו בהבנה ושירות לצרכי מגזר החרדי, טיפל מיידית בבעיה, ואנו שמחים לבשר כי בימים הקרובים תיכנס מכונה חדשה נוספת לטובת תושבי מודיעין עילית.