משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו ביום שבת – ייסגרו

יממה לאחר החלטת גדעון סער, גורמים במשרד הפנים מבהירים: קנסות בלבד לא יספיקו - עיריית תל אביב תצטרך להוציא צווי סגירה לעסקים שיפעלו בניגוד לחוק • בעיריית תל אביב-יפו הודיעו: נעתור לבג"ץ נגד סער, אבל במקביל תפעל העירייה על פי חוק ותתחיל באכיפה
יוני גרין
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 17:40

יממה לאחר החלטת שר הפנים, גדעון סער, שלא לאפשר פתיחת מרכולים בשבתות בתל אביב, למעט במרכזי בילוי, מבהירים במשרד הפנים כי המשמעות היא שההחלטה תוביל להחמרה באכיפה על בעלי העסקים.

לפי דיווח באתר וואלה, אנשי משרד הפנים טוענים, כי בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, קנסות בלבד לא יספיקו, והעירייה תחויב להוציא צווי סגירה לעסקים שייפתחו בשבת – חרף האיסור.

עיריית תל אביב הודיעה היום כי היא מתכוונת לעתור לבג”ץ נגד החלטת שר הפנים לפסול חלק מסעיפי חוק העזר החדש, שמשמעותה סגירת מרכולים בשבת. בעירייה ציינו כי העתירה מגובשת בימים אלה, אולם במקביל תפעל העירייה על פי חוק ותתחיל באכיפה נגד בתי העסק שיישארו פתוחים כבר בסוף השבוע הקרוב.

“אנחנו לא מתכוונים להשלים עם ההחלטה של שר הפנים מבלי לנסות ולהיאבק בה”, הבהיר סגן ראש העיר, אסף זמיר לוואלה.

לעומת העירייה, בשיחה עם חרדים10 התייחס יו”ר פורום בעלי המכולות בתל אביב קובי ברמר ואמר, כי ההחלטה של סער “פנטסטית ומצוינת”.

ברמר הבטיח כי הם מתכוננים לעתור לבג”ץ לשם המשך המאבק בהחלטתו של סער להותיר עדיין את חלק מן המתחמים פתוחים בשבת. על הטענות כי תל אביב היא עיר חילונית אמר ברמר בהומור כי הוא לא מכיר עיר ‘חולונית’ בארץ מלבד העיר ‘חולון’.

אלמגור מעוררת סערה

החלטת שר הפנים מעוררת  סערה גם בזירה הפוליטית.  בעוד שר האוצר יאיר לפיד כי ההחלטה של סער היא טעות. וכי הוא “לא מבין בשביל מה היה צריך את ההחלטה הזאת. זאת החלטה מאוד משונה בעיניי – זאת טעות של גדעון סער ואני מקווה שהוא יחזור בו”, הרי שהח”כים החרדים מרוצים.

מי שעוררה היום סערת רוחות היא השחקנית, כלת פרס ישראל לקולנוע, גילה אלמגור, שתקפה הבוקר בחריפות, בראיון שהעניקה לגלי צה”ל, את החלטתו של שר הפנים גדעון סער לסגור את המרכולים בתל אביב בשבת.

“הכפייה הדתית בתל אביב היא כמו סרטן, זאת עיר של חופש וכיף להיות בה”, אמרה אלמגור. “בא מישהו ורוצה במכת גרזן לסגור את המרכולים בשבת. מחר הוא יחליט שהוא לא ייתן לפאבים לעבוד אחרי שעה מסויימת”.

אלמגור המשיכה להשוות בין החלטת השר סער למחלת הסרטן. “איראן כבר כאן משום שזה כמו סרטן – תא אחרי תא. זה נראה לי כמו החלטה פופוליסטית מעציבה”.

יו”ר פורום המכולות בתל אביב התייחס גם לאמירתה הקשה של השחקנית גילה אלמגור כי החלטת סער שוות ערך לסרטן וכינה אותה “בהמה”.

“שבת היא לא מחלה סופנית”

דבריה של השחקנית, והחיבור שיצרה בין הכפייה הדתית למחלת הסרטן – גוררו מיד תגובות חריפות מהמערכת הפוליטית.

ח”כ אלי ישי הגיב: “תמוה בעיני שגברת אלמגור יוצאת נגד החקיקה במדינת ישראל. בכל מדינה מתוקנת יש יום מנוחה שמקובל על אזרחי המדינה, בפרט בישראל שיום המנוחה נקבע לפי יום השבתון של העם היהודי.

“צר לי שדווקא בתקופה רגישה כזו מחפשים לפגוע בתורת ישראל ובאמונתם של רוב תושבי מדינת ישראל”, הוסיף.

ח”כ יעקב אשר הגיב: “לאור דבריה החמורים של כלת פרס ישראל הגב’ אלמגור, אני מציע להגיש את מועמדותה לקבלת פרס אירופה, ולהשתלב בתוך גל ההסתה האנטי יהודי היוצא משם, היא שכחה שכאן זו מדינה יהודית!”

ח”כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי מתחה גם היא ביקורת על דברי השחקנית. “כאחת שמכירה את הסרטן מקרוב אני מצרה על דבריה של גילה אלמגור”, אמרה מועלם.

“סגירת רשתות שיווק ושמירה על השבת זה לא שם של מחלה סופנית, לא בשביל שקית חלב ולא בשביל צנצנת נס קפה”.

ח”כ מועלם הבטיחה לקנות לשחקנית הוותיקה את כל המצרכים שהיא זקוקה להם לשבת. “תתקשרי אלי ביום שישי כשאני וכל עם ישראל ברמי לוי, תגידי מה חסר, אני מבטיחה להשלים”, הוסיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות