ח”כ גטאס בהתבטאות חריפה: “ראש הממשלה אהבל”

חוק 'ההזנה בכפייה' עבר הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת וגרר אמירות קשות מצד חברי האופוזיציה • ח"כ טיבי: זהו יום שחור למדינת ישראל • יושב ראש הוועדה רגב לגטאס: אתה יודע שלא מדובר בדמויות שידליקו את המשואות ביום העצמאות
אליעזר היון
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 13:08

“זהו חוק טיפש לממשלה טיפשית, חוק אהבל לראש ממשלה אהבל”. את המילים הקשות הללו הטיח ח”כ בסאל גטאס [בל”ד] כלפי משתתפי וועדת הפנים שאישרו היום [שני] את חוק “הזנה בכפייה”.

החוק החדש מבקש לכפות הזנה על אסירים שובתי רעב. על פי הצעת החוק הרופא לא יהיה חייב לתת לאסיר שובת הרעב טיפול רפואי גם כאשר בית המשפט התיר זאת. ההצעה נתקלה בהתנגדויותיהם של חברי יש עתיד שדרשו להכניס תיקונים בחוק. החוק המרוכך עבר כאמור בוועדת הפנים של הכנסת.

במהלך ההצבעה על החוק התפתח עימות קולני בין חברי הכנסת מהאופוזיציה לחברי הקואליציה. חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי זהו יום שחור למדינת ישראל. חברת הכנסת תמנו שטה שאלה אותו מה עושים האסירים ברמאדן “האם אין בכך קונפליקט עם שביתת האסירים”?

ח”כ בסאל גטאס שאל בציניות האם תמנו שטה דואגת לאסירים והיא מהירה להשיב כי היא איננה דואגת להם. כאשר נשאלה האם זה בגלל שהם ‘גויים’ ענתה ‘לא בגלל שהם טרוריסטים’.

גטאס הטיח בתמנו שטה כי היא ‘וולגרית’ הוזכיר לה את מוצאה האתיופי. “הפכת להיות יותר נאמנה מהלך ויותר קתולית מן האפיפיור” אמר. תמנה שטה לא נותרה חייבת וציינה כי מי שבוחר לצייר את הטרורסטים כקדושים מעונים הם דווקא חברי הכנסת הערבים.

גם חברת הכנסת מירי רגב יו”ר הוועדה, פנתה לבאסל ואמרה “ח”כ באסל אתה יודע שלא מדובר במי שידליקו את המשואה ביום העצמאות”.

מלחמה על הקרדיט

בשולי הדיון הסוער התפתח לו פולמוס קטן בין יו”ר הוועדה מירי רגב, לחברות הכנסת מ’יש עתיד’. היה זה לאחר שרגב הבהירה כי ‘יש עתיד’ לא הכניסה שינויים מפליגים בחוק, אלא רק הסתייגויות לא משמעותיות. חברת הכנסת תמנו שטה מחתה ואמרה “עמדנו על הרגליים האחרויות. מה זה? את מנהלת מלחמה על הקרדיט”?

לאחר העברת החוק אמרה חברת הכנסת יפעת קריב: “הצלחתי, יחד עם חבריי לסיעה, לעצור את חקיקת הבזק של החוק ואת העברתו בהליך חפוז ולא ראוי במדינה דמוקרטית. הבוקר אישרה הוועדה את החוק בנוסח מאוזן לאחר שדרשתי דיונים מעמיקים. החוק התאפשר רק במצבי קיצון והוא מגן על הרופאים ועל שובתי הרעב”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות