תל אביבים יוזמנו לטעום מ’מרתפי השב”כ’ במיצג עינויים ליד הבימה

חיים טוויל
|
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 18:10
חבריהם של הנאשמים בתיק דומא יציגו מיצג עינויים, בו ידגימו כיצד עונו החשודים בחקירות – וזאת על פי עדויות חוקרי השב”כ במשפט • במיצג יזמינו המציגים עוברי אורח להתנסות בעינויים

‘עינויי דומא’ יחשפו מחר (חמישי) בשעה 11:00 במייצג עינויים מיוחד שיוצג בכיכר הבימה בתל אביב.

במקום יערכו חבריהם של הנאשמים בתיק דומא מיצג עינויים, בו ידגימו כיצד עונו החשודים בחקירות –  וזאת על פי עדויות חוקרי השב”כ במשפט.

במיצג יזמינו המציגים עוברי אורח להתנסות בעינויים.

“מחר נגיע לתל אביב”, אומר צבי סוכות, מנכ”ל ‘עוצמה יהודית’ שיפעיל את המייצג. “אנחנו מזמינים את התל אביבים לטעום קצת מה עברו הנחקרים בתיק דומא במרתפי השב”כ. כל המיצג והעינויים שיעשו במקום הם בדיוק כפי שתיארו חוקרי השב”כ בדיונים בבימ”ש. הציבור ייחשף לדברים מזעזעים”.

השבוע פנו עשרות רבני ערים, רבני ישובים וראשי ישיבות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים איילת שקד, בדרישה כי ההליך המשפטי בתיק דומא ייעצר וכי תוקם ועדת חקירה, וזאת בשל העינויים אשר עברו הנאשמים בתיק, אשר בעקבותם הוצאו הודאות הנאשמים בתיק.

בנוסף, לאחרונה נחשף כי פרקליטות מחוז מרכז הודיעה לבימ”ש, כי היא מוותרת על הודאות הנאשמים שנגבו תחת עינויים. מדובר בהודאות אשר נמסרו במהלך החקירות בהם הופעלו ‘האמצעים המיוחדים’ – כאשר הכוונה לעינויים.

משמעות הדבר הסבירו גורמים משפטיים אשר מכירים את התיק, כי הפרקליטות מודה כי ההודאות אשר מסרו הנאשמים בחקירות אלו אינם קבילות והיא חוששת כי בימ”ש יפסול אותם.

בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לבימ”ש כי יכיר בעינויים כחוקיים.