ראש השב”כ לשעבר: ראש הממשלה לא ביקש ממני להאזין, “דברי הבל”

חיים טוויל
|
י"ח סיון התשע"ח / 01.06.2018 12:19
ראש השב”כ לשעבר אמר בשיחות סגורות כי הפרסום בתכנית ‘עובדה’ לפיו ראש הממשלה ביקש ממנו להאזין לשיחות של ראש המוסד לשעבר והרמטכ”ל לשעבר – אינו נכון • נתניהו: “אין גבול לשקרים”

ראש השב”כ לשעבר יורם כהן הכחיש הבוקר (שישי), בשיחות סגורות, את הפרסום מאמש בתענית ‘עובדה’, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו להאזין לטלפונים של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והרמטכ”ל לשעבר בני גנץ.

“ראש הממשלה נתניהו לא ביקש ממני להאזין לראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ולרמטכ”ל לשעבר בני גנץ. הופתעתי מהפרסום. אלה דברי הבל”, אמר כהן על פי דיווח בחדשות עשר.

גם נתניהו עצמו הדף את טענותיו של פרדו – וכתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: ”מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ״ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!”.

לפי הדיווח, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו סיפר לתוכנית סיום העונה של ‘עובדה’,’ כי לפני שבע שנים ביקש נתניהו מראש השב”כ יורם כהן להאזין לשיחות טלפון של הרמטכ”ל בני גנץ ושלו.

לפי הדיווח, נתניהו ביקש למנוע דליפה של מידע בטחוני רגיש, זאת על רקע חוסר אמון בצמרת הביטחונית ומתוך חשש להדלפות. בדיון מיוחד שנערך בנושא, ביקש נתניהו – כך לפי הדיווח – מכהן לעשות שימוש ב”יכולות המיוחדות” של השב”כ לצורך “פיקוח” גורף וחריף, שכולל האזנה לטלפונים של שורת שותפי סוד, ביניהם הרמטכ”ל וראש המוסד.

המידע על הבקשה החריגה, כך לפי הדיווח, הגיע לימים גם לגורמים במשרד הביטחון. לדבריהם, כהן היה נרעש מהאפשרות שהשב”כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו – האנשים שאיתם הוא עובד באופן צמוד ויומיומי – זאת מבלי שאין כל חשד ספציפי לגביהם אלא רק כ”אמצעי מניעה”.

לאור זאת, כהן סירב לבקשה של ראש הממשלה.