כך ניצל החמאס חולים ונכים בניסיון לפרוץ את הסגר הימי על עזה • צפו

חיים טוויל
|
י"ח סיון התשע"ח / 31.05.2018 23:03
יומיים לאחר שלוחמי חיל הים השתלטו על סירת דיג שעליה הפליגו 17 מתושבי עזה, מפרסם דובר צה”ל תיעוד מהמעצר • המשתתפים, חלקם חולים ונכים, ניסו להפר את הסגר הימי ולהגיע לקפריסין • “שילמו 300 דולר לכל משתתף. רק תחשבו מה אפשר לעשות עם כל הדולרים שחמאס ביזבז”

כוח זרוע הים של צה”ל עצר ביום שלישי סירת דיג פלסטינית, שניסתה להפר את הסגר הימי המוטל על רצועת עזה – והערב מתפרסם תיעוד של המעצר.

על סיפונה של סירת הדיג, שהפליגה לכיוון קפריסין, היו 17 תושבים פלסטינים מעזה – שחלקם סובלים מנכות ומחולי.

זאת, במסגרת משט מתואם ומאורגן על-ידי חמאס, שכלל סירות דיג נוספות, אשר ליוו את סירת הדיג בתחילת דרכה. סירת הדיג נתפסה ללא אירועים חריגים.

הפלסטינים החולים שהיו על הסיפון טופלו על ידי אנשי רפואה בצה”ל והועברו לתחקיר – שבסופו הוחזרו לעזה.

הקפטן של הספינה הודה בחקירתו, כי קיבל תשלום על ההשתתפות בניסיון הפרת הסגר. לפי דובר צה”ל, הכסף הגיע מהוועדה המארגנת, המשויכת לחמאס.

בצה”ל אומרים: “מדובר באירוע נוסף המתקיים במסגרת הפרות הסדר האלימות שמארגן ארגון הטרור חמאס ואשר בחסותן הוא מבצע פעילות טרור. חמאס שילם לתושבי עזה על מנת שישתתפו בניסיון להפר את הסגר הימי. מדובר במהלך ציני של שימוש באזרחים ובחולים.

“הסגר הימי הוטל על רצועת עזה מטעמים ביטחוניים כחלק מהעימות המזוין עם חמאס וצה״ל יוסיף לאכוף אותו למען ביטחון תושבי מדינת ישראל”.

ספינה פלסטינית

הקפטן והכסף שקיבל מהוועדה המשויכת לחמאס. צילום: דובר צהל

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף במיל’ אבו רוקון, פרסם הערב ב’אלמונסק’, עמוד הפייסבוק של מתפ”ש בערבית, כי ארגון הטרור חמאס שילם 300 דולר לכל משתתף במשט שיצא מרצועת עזה. “רק תחשבו מה אפשר היה לעשות ברצועת עזה עם כל הדולרים שחמאס ביזבז על משט ראווה שלא הביא לשום הישג, ורק יוצר פרובוקציות מיותרות ומסכן את המחוות שניתנו במרחב הימי לטובת הדייגים”.

הוא הוסיף: “למי שתהה, הספינה נעצרה על ידי חיל הים ומשתתפיה הוחזרו לרצועת עזה למרות שהתחננו שלא לחזור. מדובר בעוד ניסיון ציני של החמאס לנצל את המצוקה של תושבי רצועת עזה”.