ומה מפריע לנציג בני תורה בבני-ברק? התורה של ‘ארחות תורה’

בעימות קולני שהתפתח במועצת העיר בני ברק האשים חבר המועצה מטעם תנועת בני תורה: דגל התורה ויתד נאמן בגיבוי לבנייה החריגה של ישיבת 'ארחות תורה' • ראש העיר זייברט: אם תדבר נגד דגל התורה, ההצעה תרד מסדר היום
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 00:34

העימות בין תנועת ‘בני תורה’ ל’דגל התורה’ כבש היום כותרות גם בעיריית בני ברק: במועצת העיר התפתח פולמוס כאשר נציג ‘עץ’ חיים רוחמקין, טען כי יתד נאמן ודגל התורה מגבים את ישיבת ‘ארחות תורה’, בסוגיית הבנייה בבניין הישיבה.

לא מכבר פנתה תנועת בני תורה לערכאות, בטענה כי הרחבת בניין הישיבה פוגעת בתחבורה הסדירה ברחוב השומר בעיר. גורמים בעירייה מסבירים, לעומת זאת, כי מדובר בכביש העמוס באולמות שמחה לכל אורכו, והישיבה היא רק בניין אחד מיני רבים. פניית הנציגים גררה ביקורת, לפיה ‘נעשתה פנייה לערכאות כנגד לימוד תורה’. 

במהלך הדיון, שעסק  בפקקים הנוצרים ברחוב השומר ביציאה מהעיר, פנה חבר המועצה רוחמקין אל ראש העיר ואמר: “יתד ודגל התורה נותנים להם גיבוי, אני שואל שאלה אמיתית”.

ראש העיר חנוך זייברט, לא הסכים לפתח את הדיון, ואמר לרוחמקין: “אם אתה מדבר נגד דגל התורה, אז נצטרך להוריד את זה מסדר היום. אם תרצה לדבר על רחוב השומר – אוכל לענות”.

לגופו של עניין – הפקקים –  הסביר ראש העיר: “הנושא הזה מטופל באופן שוטף. משקיעים בזה הרבה כוחות. לא תמיד מצליחים, אך הנושא מטופל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות