הפרויקט הכי רותח בעשור האחרון: אהר’לע עם תקליט בכורה • האזינו
קרוב ל-20 שנה שהוא כאן, מדי פעם מבליח לרגע בהפקה פה ושם, לעתים כזמר אורח ולעתים כסולן, אבל אלבום גדול ואמיתי, כזה שהוא שותף מלא בהפקתו – היה אצלו תמיד בגדר חלום.
בעבודת צוות שנמשכה מספר שנים, בראשותו של הקונדוקטור נפתלי משה שניצלר – קרם הפרוייקט עור וגידים ועתה, האלבום החדש “אהר’לע” סוף סוף באויר.
חלקים רבים מתוך האלבום כבר הפכו ללהיטים עוד בטרם הוקלטו, מה שמעיד כי מדובר באלבום מבטיח ועשיר בתוכן שלא שמע כמותו זמן רב.
רשימת המלחינים ממנה מורכב האלבום נפתחת בשירו של האדמו”ר מסקולען ששיריו מרטיטי-הלב נגעו בנימי נשמתו של אהר’לע. היא ממשיכה עם הנבחרת המרשימה שכוללת את פינקי וועבר, מאיר אדלר, ליפא שמעלצר, יענקי דסקל, משולם גרינברגר, מוטי אילוביץ’, ר’ הלל פלאי ונחתמת עם ר’ שימשי ניימן (“נשמה” של שלוימי גרטנר) והערשי רוטנברג (“תנועל’ה” של שלום לעמער).
“אני יודע שיש אמנים שמחפשים שמות מפורסמים, אבל הפעם זה עבד הפוך”, מספר סאמעט, “השירים הם שהכתיבו וכיוונו אותי. כשזיהינו לחן משובח פשוט אימצנו אותו. לשמחתי זכיתי גם שרשימת היוצרים היושבים ראשונה במלכות תפאר את אלבום הביכורים שלי”.
גם בגזרת המעבדים אהר’לע נעזר בצמרת המוזיקאים החסידיים: משה לאופר, מאיר אדלר, נפתלי משה שניצלר ויואלי דיקמן.
משך העבודה על האלבום ארך מספר שנים, כשבמהלכן נחשפו גורמים רבים בתעשיית המוזיקה לחומרים שהוא מכיל, ואיש מהם לא נותר אדיש.
השיר “למה-איה” כבר הפך לנכס צאן ברזל מוזיקאלי, כשהוא מבוצע באינספור אירועים על ידי זמרים רבים.
אך אם יש משהו שאהר’לע גאה בו יותר מהכל זו העובדה שהוא הצליח לייצר אלבום חדשני ללא סיוע דיגיטאלי.
“הכל אותנטי פה, בלי שמץ של אלקטרוניקה. נפתלי משה שניצלער הקפיד לשמר את האותנטיות ולא להיכנע לטרנדים. אני כנראה בין האחרונים שמקפידים על הרכב מאה אחוז של כלים חיים, אבל אני מאמין שכל מי שיאזין יוכל להתרשם שלא חסכנו והצגנו הפקה יוקרתית ועדכנית למרות זאת”.
האלבום החדש “אהר’לע” מכיל 12 לחנים כשכל אחד מהם הוא להיט בפני עצמו. שלל מקהלות נוטלות בו חלק מ”מלכות” ועד “ידידים” דרך “שירה”, “נרננה” ומקהלת הילדים בניצוחו של יוסי גליק.
מוזיקאים רבים וחשובים נטלו חלק בעיבודים הקוליים ואחרים עשו שעות רבות באולפן במתן עצה ותושייה, למען הצלחת האלבום – ביניהם יידל ורדיגר שליווה את ההפקה לכל אורך הדרך, תרם מכישרונו ומזמנו, ואלי שפריי שפעל סביב השעון וכהגדרת אהר’לע “חצה ימים ויבשות בכדי לסנכרן בין שלל האולפנים והיוצרים”.
על הסאונד המשובח הופקד אלי לישינסקי, שהעניק למוזיקה שבאלבום נפח וחום, וטיפל בכל צליל ואפקט עד לתוצאה המושלמת ממנה ניתן להתרשם מיד ברצועה הראשונה.
זהו אלבום חסידי אותנטי מחד ועם זאת מלא אדרנלין וקצב, מוסיקה ברמת אחרת, לחנים וצבע מרענן וסוחף ונדמה ש”אהר’לע” הולך לכבוש את קהל שוחרי המוסיקה החסידית בארץ ובעולם וללוות אותנו עוד זמן רב.
תגובות
אין תגובות