עלות הקמפיין של הקומיקס המסיונרי בירושלים: 1,8 מיליון דולר
מסיונרים פשטו בימים האחרונים על ירושלים ושכונותיה החרדיות, בקמפיין מקומם ורחב היקף, שעלותו מסתכמת בלא פחות מ-1.8 מיליון דולר. הקמפיין המתוחכם, נחשף על ידי אליעזר היון באתר ‘חרדים 10’.
במסגרת הקמפיין, כיסו המיסיונרים לוחות מודעות בשכונות חרדיות עם מודעות מתוחכמות במיוחד -שעוצבו בסגנון קומיקס, הפופולארי מאוד בציבור החרדי, והדמויות המככבות בו בעלות חזות חרדית מובהקת, בעוד שבקומיקס הושחלו מסרים מיסיונריים מובהקים – שנחשפו על ידי מומחה לדתות.
כמו לא היה די בכך, על מנת להוליך שולל, מספרי הטלפון המופיעים במודעות ליצירת קשר – הם מספרי טלפון כשרים, וזאת כדי להסיר כל חשש או רתיעה מהמודעות ותוכנן.
בעקבות הפרסום באתר חרדים 10, ארגון יד לאחים החל לפעול כנגד הקמפיין המיסיונרי במספר מישורים: פנייה אל עיריית ירושלים העלתה כי המודעות נתלו שלא כחוק ושלא ברשות, וכי העירייה מתכוונת לנקוט באמצעים משפטיים כנגד המיסיונרים.
לוח מודעות בלב שכונת גאולה, שבמרכזו הודבקה המודעה המיסיונרית. צילום: יד לאחים
במקביל, צוותים גדולים של פעילים, המתוגברים במתנדבים רבים, עלו לירושלים, הסירו מודעות רבות ואף הדביקו את צעדיהם של חלק מהמיסיונרים וקראו לציבור להיזהר מפניהם.
לנגד עיניהם הקרועות מתדהמה של הפעילים – נצפו המיסיונרים כשהם עצמם מחופשים לחרדים, ונראה כי הם נקטו בצעד זה על מנת להיטמע בקלות ובטבעיות בשכונות החרדיות ולא לעורר כל חשד.
מיד לאחים נמסר כי ההיערכות המוגברת תימשך עד שהמפגעים המיסיונרים יעזבו את העיר על שכונותיה.
-
הם נמצאים בפרפורי גסיסה וחסר הצלחה טוטלית, ומצד שני מקבלים ים כסף ממאמינים בחו”ל וצריכים להוכיח תוצאות….