ליברמן: לשקול כיבוש מחדש של עזה • צה”ל תקף 12 יעדים ברצועה

שר החוץ: "ראינו שמבצע מוגבל סך הכל רק מחזק את החמאס ולכן האלטרנטיבה היא ברורה. אין שום תסריט ביניים" • מבצע 'שובו אחים' לאיתור שלושת החטופים וחוטפיהם נמשך: כ-14000 חיילים פועלים בשטח • ביממה האחרונה נעצרו 25 מבוקשים
שי וייספיש ושרי רוט
א' תמוז התשע"ד / 29.06.2014 09:08

שר החוץ אביגדור ליברמן קורא לשקול כיבוש מחדש של רצועת עזה בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל.

• פגיעה ישירה של רקטה מעזה: שני מפעלים בשדרות עלו באש

“אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו הולכים לאלטרנטיבה שהיא כיבוש מלא של הרצועה”, אמר שר החוץ בראיון לגלי צה”ל. “ראינו שמבצע מוגבל סך הכל רק מחזק את החמאס ולכן האלטרנטיבה היא ברורה. אין שום תסריט ביניים”.

הלילה (מוצ”ש), שעות אחדות לאחר ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום, תקף צה”ל 12 יעדים ברחבי רצועת עזה.

שלושת היעדים הראשונים שהותקפו הוגדרו כ”משגרי רקטות שהוטמנו במרכז הרצועה”.

תשעה יעדים נוספים הותקפו במהלך הלילה בהם, על פי הודעות דובר צה”ל, “אתר לייצור אמצעי לחימה” בצפון הרצועה, “אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור” במרכז הרצועה, וכן “שלושה משגרים מוטמנים ושלושה מוקדי פעילות טרור בדרום הרצועה”.

על פי ההודעה, זוהו “פגיעות מדויקות במטרות”.

“צה”ל ימשיך לפעול בנחישות וכלל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל”, נמסר. “ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות”.

על פי דיווחים פלסטיניים, שניים מהיעדים בדרום הרצועה היו רפיח וחאן יונס, שם ניזוקו בתי מגורים. לא ידוע על נפגעים בנפש.

בתוך כך, ריכוז הכוחות הגדול של צה”ל, הפועל בגזרת חברון במסגרת מבצע ‘שובו אחים’ לאיתור שלושת החטופים וחוטפיהם נמשך, כאשר כ-14000 חיילים פועלים בשטח.

במהלך היממה האחרונה נלכדו ונעצרו עוד 25 מחבלים מבוקשים, כאשר עיקר המאמץ הוא באזור צפון מערב חברון. בצה”ל מציינים כי מתחילת המבצע נעצרו 413 מבוקשים.

אתמול סייר הרמטכ”ל, רב אלוף בני גנץ, בגזרה ואישר את התכניות להמשך החיפושים, כולל הפעילות בימי הראמאדן.

“מאז תחילת המבצע נסרקו 2200 יעדים הן בשטחים פתוחים והן בשטחים סגורים וכל מידע מודיעיני מתורגם מיד לפעילות בשטח”, אומר קצין בכיר בצבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יטיוב
    29/06/2014 14:11
    יוטיוב
  1. למה לא ביוטיוב?