ליצמן פועל למנוע חלוקת סיגריות חינם לעולים למירון ביום ל”ג בעומר

סגן שר הבריאות הודיע כי גורמי אכיפה של משרד הבריאות והמשטרה יפעלו למניעת חלוקת סיגריות ללא תמורה בל"ג בעומר במירון • אשתקד לפחות חברה אחת לייצור סיגריות הציבה במירון אהל ענק בתוכו הועמדו דוכנים שהציעו סיגריות
אריה ריבקינד
ט"ו אייר התשע"ח / 30.04.2018 16:40

משרד הבריאות פועל בהתאם לסמכויותיו ובתיאום עם גורמי האכיפה בכדי למנוע הישנות תופעת החלוקה החינמית של סיגריות לעולם מירונה בל”ג בעומר. כך הודיע השבוע סגן שר הבריאות ל’פורום חרדים לבריאות’.

במסגרת מספר פניות שהגיעו לפורום בשבועות האחרונים עלה, כי אשתקד בל”ג בעומר, יום הילולת הרשב”י, לפחות חברה אחת לייצור סיגריות, הציבה במירון אהל ענק, כביכול לנוחות ולהתרעננות, ובתוכם הועמדו דוכנים שהציעו לכל העולים מירונה, ובפרט לצעירים שבהם, סיגריות ללא תמורה – או תמורת מילוי שאלון גרידא.

מדובר בצעד מתוחכם שטמון בו אפקט-שיווקי לטווח הלא-רחוק: הצעירים, שאינם מודעים דיים לסכנות הבריאותיות הקשות הטמונות בעישון, מתפתים להיכנס למתחם הנעים והמוצל, להתרווח על כורסאות נוחות, להעלות עשן ברוגע, תוך כדי לגימת כוס קפה משובח, כאשר המקדימים שבהם, זוכים גם למאפים מתוקים – כל זאת ללא תמורה, אך מתוך כוונה לקיים היכרות עם עולם הטבק והעישון.

בפניה דחופה ששוגרה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וכן לראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר, התריע ‘פורום חרדים לבריאות על מגרעות התעלול השיווקי והלא-חוקי.

“לא רק היכרות יש כאן, אלא יצירת התניה חיובית וחווייתית עם עצם העישון, כשהכוונה סמויה – או סמויה בחלקה – מעיני הצעירים, אך גלויה לראשי החברות, לאנשי השיווק ואפילו לציבור הבוגרים, הרואים בה פעילות שיווקית מזוקקת ומובהקת, במגמה ברורה שלא ירחק היום, והצעירים הללו ייהפכו לצרכנים נאמנים של חברות הסיגריות”.

למעשה, מדובר בהפצה מידית – ובהעמקה עתידית – של גורם המוות מספר 1 בעולם (-על פי ארגון הבריאות העולמי), הנעשית במניפולציה צינית הנסתרת מעיני הצעירים.

בפנייתם ביקשו מסגן השר להנחות את הממונים לאכיפת החוק, לפעול לסיכול הסכנה לציבור, שלדעת כל המומחים, היא ברמה ודאית ומוחלטת, הנעשית באופן אקטיבי וגלוי.

בתשובה רשמית שהועברה ל’פורום חררים לבריאות’ הודיע ליצמן, כי אכן מדובר בתופעה פסולה ומסוכנת שיש למנוע את קיומה.

סגן השר הבהיר כי משרד הבריאות פועל בהתאם לסמכויותיו, ובתיאום עם גורמי האכיפה, יפעלו בשטח במהלך ל”ג בעומר בכדי למנוע הישנות תופעת החלוקה החינמית של סיגריות לעולם למירון.

העתק מתשובת השר נמסרה גם ליועצת המשפטית של בריאות הציבור, למנהלת השירותים לבריאות הציבור, למרכז בכיר מניעת עישון במחלקה לקידום ובריאות, לראש האגף לאכיפה ופיקוח, לסגנו, ולגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברכות לרב ליצמן
    30/04/2018 17:01
    מירי
  1. שעושה מה ששום שר לפניו לא עשה.