השעות הפופולריות ביותר לרכישות ברשת בישראל הן בין 10:00 ל-14:00 במהלך ימי העבודה, כאשר 30% מהרכישות התרכזו בארבע השעות הללו. כך עולה מניתוח שערכה חברת ההייטק Optimove, המנתחת פעילות לקוחות בעסקים.
לאחר השעה 20:00, בארבעת השעות האחרונות של היממה, כאשר רוב האנשים כבר בבתיהם, יתבצעו 15% מכלל הרכישות און ליין.
המחקר השווה את הרגלי הקניות באתרים בישראל למול אירופה, וגילה שהצרכנים בשני השווקים ממעטים בקניות און ליין בסופי השבוע. כפי הנראה מאחר וימים אלו מנוצלים, בין השאר, לקניות בחנויות פיזיות.
אולם בעוד שהצרכנים האירופים מקפידים לבצע את הקניות ברשת על חשבון זמנם הפרטי, בעיקר בשעות הערב בין 21:00 ל-22:00 – הישראלים מעדיפים להקדיש לכך את שעות העבודה, ודווקא בערב ובלילה, כאמור, הקניות מתמעטות.
לדברי עומר ליס, עורך המחקר בחברת Optimove, המחקר התבסס על 20 מיליון עסקאות רכישה שבוצעו על ידי צרכנים ישראלים ואירופאים בעשרות אתרי קניות בינלאומיים.
עוד עולה מהמחקר, שהיום החזק ביותר ברכישות און ליין בישראל הוא יום שלישי, בו מתבצעות 17% מהרכישות.
חברת אופטימוב מלווה 300 חברות ואתרי קניות בניהול נבון של לקוחותיהם הקיימים, זאת באמצעות מודלים וניתוח מאפייני התנהגות לקוחות.
החברה הוקמה על ידי היזם פיני יקואל המשמש כמנכ”ל, ומעסיקה 180 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.