הלחמים שנמכרו ברשתות שיווק ומאפיות רבות במוצאי השבת האחרונה, נאפו עוד לפני חג הפסח, נמכרו לגוי, הוקפאו – ולאחר שהופשרו בצאת החג הגיעו אל המדפים. כך חשף הבוקר (שני) ‘ידיעות אחרונות’.
בדיווח ב’ידיעות’ נאמר, כי צרכנים רבים התלוננו על לחמים חצי קפואים, וטענו כי ברשתות השיווק לא הוצב כל שילוט המסביר שמדובר בלחם שהופשר לאחר הפסח.
העובדה שהלחם לא טרי צוינה רק בכיתוב קטן על גבי האריזה, דבר שהטעה צרכנים רבים.
וכך, מי שלא הבחין בתאריך התפוגה המופיע על האריזה של הלחם, גילה בדיעבד שרכש מוצר שחיי המדף שלו קצרים וניתן להשתמש בו רק יומיים לאחר הקנייה – ולא שישה ימים בדומה ללחם טרי.
אחד המגיבים לידיעה ב’ידיעות’ הוא ניר בן יהודה, סמנכ”ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג’ל: “זו לא השנה הראשונה. מזה 15 שנים שאנו מספקים גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים”.
לדבריו, “בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה. כל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’”.