מנכ”ל ישיבות ההסדר לשעבר: בג”ץ חייב לפסול חוק הגיוס

הרב אברהם ברון: "מתפלל בכל לבי שהבג"ץ יפסול את החוק, כי אם לא - אנחנו לא נראה אפילו חרדי אחד מתגייס" • "זה חוק של מריבה. חייבים לייצר שקט תעשייתי לרבנים"
יוני גרין
כ"ט סיון התשע"ד / 27.06.2014 14:03

הרב אברהם ברון, לשעבר מנכ”ל איגוד ישיבות ההסדר במשך 25 שנה, אומר בראיון שהעניק לערוץ 7, כי הוא מקווה שחוק הגיוס החדש יבוטל בבג”ץ. לדבריו שוב הוכח שחוק הגיוס גרם לכך שאף חרדי לא יתגייס לצה”ל.

“אני מתפלל בכל לבי שהבג”ץ יפסול את החוק הזה, כי אם לא, אנחנו לא נראה אפילו חרדי אחד מתגייס. אוירת האנטי תימשך, יהיה כאן אסון חברתי וכלכלי שיגדיל את השסע בעם ויפגע בפוטנציאל הצמיחה של מדינת ישראל”.

הרב ברון מסביר כי כל עוד הרבנים במגזר החרדי לא קוראים להתגייס, לא נראה כמות גדולה של חרדים בלשכות הגיוס. “זה חוק של מריבה, לרבנים אין אמון היום בצבא ועובדה שאף חרדי לא מתגייס. בתקופה שלי ושל הרב ראב”ד היו אלפי חרדים, היה אז אמון של הרבנים במערכת אבל הצרו את צעדיהם ומאז הכל החל להידרדר.

“אם לא תהיה קריאה ברורה בחוק שמי שיכול לשבת ללמוד תורה שילמד, הרבנים לא ישתפו פעולה”, הוא קובע. “חייבים לייצר שקט תעשייתי לרבנים, ליצור מסלולים אטרקטיביים לחרדים ולהחזיר את אלפי החרדים שהיו לצבא”.

הרב ברון מזהיר כי החוק החדש צפוי לפגוע בעתיד גם בישיבות הציוניות, אך לא מפרט מדוע. “אני מציע לכל ראשי הישיבות שלנו, לקרוא היטב את החוק, ואם הם רוצים הם מוזמנים לפנות אליי. החוק הזה יפגע קשות גם בישיבות הציוניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות