אלה חוטפי שלושת הנערים: שני מחבלי חמאס שנעדרים

שי ויספיש
|
כ"ח סיון התשע"ד / 26.06.2014 20:08
מרואן אל-קוואסמה ועאמר אבו עיישה, שני פעילי חמאס מרכזיים בחברון שבעבר היו כלואים בישראל, הם החשודים בחטיפת איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל • השניים נעלמו ביום החטיפה לפני שבועיים ומאז מנהלים כוחות הבטחון מצוד חסר תקדים אחריהם במסגרת מבצע ‘שובו אחים’ • מספר חשודים נחקרים בחשד למעורבותם בחטיפה

שירות הביטחון הכללי התיר הערב (חמישי) לפרסום כי המחבלים שעומדים מאחורי חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הם שני פעילי חמאס מרכזיים מחברון: עמר אבו אלעישה, בן 33 ומרואן קוואסמה, בן 29.

השניים, שפעלו במסגרת התארגנות חמאס באזור חברון, נעלמו בליל החטיפה, ומאז מנהלים כוחות הבטחון מצוד חסר תקדים במסגרת מבצע ‘שובו אחים’ כדי להביא ללכידתם, ולאתר את מקום הימצאם של הנערים החטופים.

השב”כ צה”ל והימ”מ עצרו מספר חשודים הנחקרים בחשד למעורבותם בחטיפה.

14 ימים חלפו מאז הלילה בו נעלמו הנערים ועד כה לא יצאה הודעה רשמית מטעם החמאס על נטילת אחריות לחטיפה.

שני החשודים, שבעבר היו כלואים בישראל, נעדרים מבתיהם בשכונת חארס בחברון. בכיר פלסטיני אמר אז כי שמותיהם הועברו לישראל, והם מוגדרים מבוקשים. 

קוואסמה, נשוי ומצפה לילד, עובד כספר בחברון והוא אחיינו של עבדאללה אל-קוואסמה, מי שבעבר פיקד בחברון על גדודי עז א-דין אל-קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס. הוא חוסל בפעולת ימ”מ ביוני 2003, לאחר שהיה מעורב בפיגועים רבים ובהם פיגועי התאבדות בגבעה הצרפתית וברחוב יפו בירושלים, וכן במחסום א-רם, בחברון ובפסגת זאב.

אבו אלעיישה, נשוי ואב לשלושה, עובד כנפח ואחיו נהרג בנובמבר 2005 בהתקלות עם כוח צה”ל.

בראיון מיוחד שהתקיים עם שליח אתר וואלה בביתם בחברון, סיפר אביו של אבו עיישה, כי בנו בילה עמו ביום חמישי ולאחר שהתפללו השניים בשעות אחר הצהריים, יצאו לחגיגה משפחתית. עוד סיפר האב, כי באותו היום אמר בנו לכלתו כי הוא ייעדר מהבית לכמה ימים.

האב, שהיה עצור בעבר בכלא הישראלי בגין קשריו עם חמאס, סיפר כי לאחר שהלכו לשמחה המשפחתית יחדיו, עזב בנו ולא פירט לאן.

לדברי האב, בלילה שבין שישי לשבת, הגיעו כוחות ישראלים מיוחדים לבית ופרצו את הדלת של המבנה. הם חקרו את בני המשפחה ושאלו על מקום הימצאו של עמר. האב סיפר כי נכדיו, שלושה במספר, לקו בחרדה וכלתו נעצרה ונלקחה על ידי השב”כ.

לאחר כמה שעות במעצר שוחררה לביתה. לדבריו, היא נשאלה היכן נמצא בעלה ואם יצר עמה קשר לאחרונה, אולם היא הכחישה שהיא יודעת דבר מה על מיקומו וסיפרה לחוקרים שמאז יום חמישי אחר הצהריים לא ראתה אותו.