פרשת המסרונים, תיק 4000: נחשפה כל התכתובת בין החוקר והשופטת

לפי החוקר ערן שחם-שביט, ההתכתבות בינו ובין השופטת רונית פוזננסקי-כץ נערכה טרם פגישה שהקדימה את הדיון בהארכות המעצר • לדבריו, במסרונים הצביע על חילוקי הדעות עם המשטרה • השניים טוענים: ההתכתבות אולי בשפה לא נכונה אך היא אינה עבירה משמעתית או פלילית
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 15:22

התלונות על השופטים עורך הדין ערן שחם-שביט, היועץ המשפטי של מחלקת חקירות ברשות לניירות ערך נחקר הבוקר (שני) באזהרה בפני אנשי נציבות שירות המדינה בפרשת המסרונים שהחליף עם השופטת רונית פוזננסקי-כץ. השופטת העידה בפני נציב התלונות על השופטים.

בעדותו טען שחם-שביט, המיוצג על ידי עורך הדין עודד סבוראי, כי אין בינו לבין השופטת פוזננסקי-כץ כל היכרות מוקדמת. הוא הסביר כי לשופטת אין עוזר משפטי, ולכן התנהל מולה ישירות בטלפון, כשעיקר התקשורת התנהלה על עניינים לוגיסטיים, וכי הדברים נכתבו טרם דיון בלשכת השופטת, המקדים את הדיון בהארכות המעצר, ובהם למעשה חשף בפניה את חילוקי הדעות בינו לבין חוקרי המשטרה בתיק 4000.

השופטת פוזננסקי כץ טענה מצדה, כי הקשתה על החוקרים בדיונים בלשכתה, וכי בסך הכל הגרסה של שני הצדדים דומה.

לדבריהם, ההתכתבות אולי בשפה לא נכונה לא ראויה אך היא אינה עבירה משמעתית או פלילית, כי היא עוסקת בדיון שהיה מתקיים ממילא בלשכה.

הנה התכתובת המלאה בין החוקר לשופטת – כפי שנחשפה על ידי ברוך קרא בחדשות עשר. ההערות מסוגריים הם של הכתב:

9:32 שופטת: אני רוצה לראות החומרים לפני. אודיע לכם כשאגיע לבית המשפט כדי שנדבר עובר (לפני) לדיון.

9:33 שחם-שביט: מאה אחוז.

15:45 שחם-שביט: יש כיוון לשעת מפגש למעצר?

16:20 שופטת: האם אפשר להקדים את הכל? המפגש והדיון?

שופטת: אני בדרך לבית המשפט.

שחם שביט: גם אנחנו. כשנגיע.

17:13 שופטת: אני בלשכה. היכן אתם?

17:13 שחם-שביט: אנחנו ליד הלשכה, אבל אור (נציגת המשטרה) והצוות שלה טרם הגיעו. אני מעדיף לא להסתכן במוות (כלומר, לא להיכנס בלעדיה ללשכה).

17:14 שופטת: ובצדק. נמתין.

17:15 שחם-שביט: סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים. (כלומר, בשורות טובות לשופטת שלוחצת להפחית את ימי המעצר).

תיראי מופתעת (כלומר, מופתעת בפני חוקרי המשטרה, שלא יודעים שערן נתן לשופטת את המידע המוקדם).

17:16 שופטת: אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת.

17:17 שחם-שביט: סטלה ואיריס, נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3, את בהחלט, אבל ממש בהחלט, יכולה לתת יומיים (כלומר, ערן מבהיר לשופטת שבניגוד לחוקרי המשטרה הוא סבור שאפשר לתת פחות ימים).

17:17 שופטת: אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת.

17:18 שופטת: אז אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות… (כלומר, המתווה של בידול בין הנחקרים השונים באשר לימי המעצר ההכרחיים).

17:18 שחם-שביט: זה עלה לי בדם. כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב (כי כאמור, חוקרי המשטרה סבורים שצריך הרבה ימי מעצר לכולם).

17:18 שופטת: נדמה לי שאין דבר מפחיד כמעצר בלהב.

17:19 שחם-שביט: ממש. אני בטראומה מזה.

17:19 שופטת: אני מתארת לעצמי.

17:30 שחם-שביט: אני מחוץ ללשכה אפשר להיכנס?

(בשלב זה הצדדים נכנסים לפגישה לקראת המעצר)

בעקבות חשיפת חלק מההודעות אמש בחדשות עשר, המעידות על תיאום לכאורה בין השופטת למנהל החקירה מטעם הרשות לנירות ערך בתיק 4000, השניים הורחקו מהטיפול בתיק.

ההיום כבר טיפל בתיק השופט עלאא מסראווה. גם שחם-שביט הוחלף כמנהל החקירה מטעם הרשות לניירות ערך.

עורך הדין עודד סבוראי, פרקליטו של ערן שחם-שביט, הגיב: ״כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כץ הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו״ד שחם שביט ישוב לעבודתו״.

עו”ד סבוראי הוסיף: ״בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו״ד שחם שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים – התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים – קנתה לה אחיזה בצוות החקירה המיוחד. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים”.

הוא מסר כי שחם-שביט החליט לצאת מיוזמתו לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו.

בתוך כך, לפי דיווח בחדשות עשר, עורך הדין מוטי יוסף הגיש אמש  תלונה במשטרה נגד השופטת והחוקר בגין חשד לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה משפט.

לדברי יוסף, הנחשב לעו”ד ותיק ומנוסה, קודש הקודשים של המשפט הפלילי רוסק עד דק: “אני חרד שזהו ‘משפט הצדק’ שנעשה במערכת המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרשת המסרונים
    26/02/2018 16:54
    JB
  1. הכתב המפורסם מר ברוך קרא מוסיף הערות בסוגריים כדי ליצור את הרושם השיקרי שכביכול אין כלום המסרונים הללו-אל תאמינו לברוך קרא הוא נוהג באופן קבוע “לפרשן” ענינים משפטיים שיתאימו לאג’נדה שלו ושל שלוחיו מהתיקשורת והשמאל.