הרוצח שביצע הטבח במוזיאון היהודי יוסגר מצרפת לבלגיה

מהדי נמוש, המחבל הצרפתי בן ה-29, נלכד בתחנת אוטובוס במרסיי כ-10 ימים אחרי מסע ההרג במוזיאון היהודי בבריסל • הוא יועמד לדין בארבעה סעיפי רצח, בהם של בני הזוג עמנואל ומירה ריוה הי"ד מתל-אביב • עורך דינו: דורשים ערבויות שלא יוסגר בהמשך לישראל
יוני גרין
כ"ח סיון התשע"ד / 26.06.2014 11:13

בית משפט לערעורים בפריז הורה הבוקר (חמישי) להסגיר לבלגיה את מהדי נמוש, החשוד שביצע את הטבח במוזיאון היהודי בבריסל.

מהדי יעמוד שם לדין בגין ארבעה סעיפי רצח – של שני הישראלים עמנואל ומירה ריוה הי”ד ושל שני אזרחי צרפת שעבדו במוזיאון.

נמוש, אזרח צרפת בן 29, נלכד במרסיי כעשרה ימים אחרי הרצח. בדיון הוא לא הביע התנגדות להסגרתו לבלגיה, אך עורכי דינו דרשו לקבל ערבויות כי בהמשך לא יוסגר לישראל. החוק הצרפתי אוסר להסגיר נאשמים, המתנגדים לעמוד לדין במדינה אחרת, אלא אם מדובר במקרים יוצאי דופן.

בסוף חודש מאי נעצר נמוש בתחנת האוטובוס סנט צ’רלס במרסיי, כשעשה דרכו מבלגיה לצרפת. הוא נלכד במהלך בדיקה שגרתית של המכס. עוד לפני שבדקו אנשי המכס את התיק שנשא, ובו רובה קלצ’ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו, התעורר חשדם כי מדובר במבוקש.

מהדי

בתיקו אותרו בגדים וכובע הדומים לאלה של היורה שהופיע בתצלומי האבטחה של המוזיאון. בחיפוש מעמיק, התגלו אצלו גם מסיכת גז, מחסניות נשק וגזיר עיתון עם דיווח על הרצח במוזיאון היהודי.

נמוש כבר היה כלוא בעבר בשל שוד מזוין של מרכול, גניבת מכוניות ועבירות קלות נוספות. לפי דיווחי כלי התקשורת בצרפת, הוא התקרב לאיסלאם כשהיה בבית הכלא. מיד אחרי שחרורו מבית הכלא בצרפת בסוף 2012, הוא חצה את הגבול לבלגיה, ומשם עזב לסוריה, לא לפני שביקר בבריטניה, בלבנון ובטורקיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות