החוקרת לשופט: תיק חמור, שחיתות שלטונית ברמה גבוהה ביותר

חיים טוויל
|
ה' אדר התשע"ח / 20.02.2018 17:18
חוקרת התיק בלהב 433: “החשוד מכחיש את לב העבירה – משתף פעולה באופן סלקטיבי וטוען שהוא לא זוכר” • מעצרו של יועץ התקשורת אלי קמיר הוארך בחמישה ימים • שופטת ‘העליון’ אסתר חיות, ששמעה על ההצעה מגרסטל בזמן אמת – תעניק עדות בתצהיר או בפגישה בלשכתה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הארך אחר הצהרים (שלישי) בחמישה ימים את מעצרו של יועץ התקשורת אלי קמיר, החשוד כי הציע את הצעת השוחד של יועץ התקשורת ניר חפץ – לשופטת הילה גרסטל.

במהלך הערעור בהארכת המעצר – לאחר שבית המשפט השלום שחרר אותו למעצר בית, טענה רב-פקד עדי אדרי, חוקרת התיק בלהב 433: “מדובר בתיק חמור ביותר, שחיתות שלטונית ברמה הגבוהה ביותר”.

לפי דיווח בכאן,  החוקרת אמרה: “החשוד מכחיש את לב העבירה – משתף פעולה באופן סלקטיבי וטוען שהוא לא זוכר. בית המשפט אמר שהוא במעגל השני – אנחנו חושבים שהוא בלב העבירה. הוא הביא את ההצעה אל השולחן. מדובר בהצעת שוחד. גם אם לא נענתה, על פי החוק, כמוה כמתן שוחד”.

רב-פקד אדרי הסבירה: “אף שהעבירה הייתה לפני קצת יותר משנתיים, היא נעשתה במחשכים ולוקח זמן. החשד התעורר בתחילת השבוע והתחלנו לחקור לפני ימים ספורים”.

השופט יוסי טופף קיבלת, כאמור, את בקשת המשטרה ואמר: “קיים חשד סביר אף מעבר לנדרש לביצוע העבירות המיוחסות למשיב. יש עילת מעצר ברף גבוה”.

קמיר חשוד כי הוא זה שתיווך את העסקה, במסגרתה פנה לכאורה ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה, בשנת 2015 לשופטת הבכירה הילה גרסטל, והציע לקדם את מועמדותה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה תמורת סגירת תיק המעונות של שרה נתניהו.

בית המשפט קבע כי מעצרו של חפץ, העצור בפרשת בזק, יישאר בעינו עד ליום חמישי.

השופטת  הילה גרסטל מסרה אתמול עדות פתוחה בפרשה. גרסטל טענה בעדותה כי סיפרה לשופטת אסתר חיות, כיום נשיאת בית המשפט העליון, על ההצעה בזמן אמת.

בעקבות כך, במשטרה מנסים לתאם עם לשכתה של חיות כדי שתעיד עוד היום.

אלא שכעת מתחדדת השאלה: למה לא גרסטל ולא חיות דיווחו בזמן אמת למשטרה על ההצעה?