אורבך לטיבי: “תתחפף יחף. הנעל שלך שווה יותר ממך” • צפו בהצגה

במסגרת הצעה לסדר-היום בנושא "סירובו של ד"ר משאלי לתת שירות רפואי לילדים פלסטינים" - התפתחו חילופי דברים קשים בין השר אורי אורבך לח"כ אחמד טיבי - שהוצא מהמליאה
שרי רוט
כ"ח סיון התשע"ד / 25.06.2014 21:07

סערה במליאת הכנסת: במסגרת הצעה לסדר-היום במליאת הכנסת בנושא “סירובו של ד”ר משאלי לתת שירות רפואי לילדים פלסטינים” – התפתחו חילופי דברים קשים בין השר אורי אורבך לח”כ אחמד טיבי מרע”מ-תע”ל.

ד”ר דוד משאלי אמר בסוף השבוע בראיון, כי קשה לו לטפל בילדים פלסטינים לאחר חטיפת שלושת הנערים מגוש עציון, משום ששניים מהחטופים הם מישיבת מקור חיים, בה לומד בנו.

השר אורי אורבך התייחס לדברים וקרא את תשובת הממשלה, אך שוב ושוב נקטע על ידי צעקות מצד ח”כ אחמד טיבי.

אורבך ענה בכעס לטענות כי אסור לרופא להתבטא כפי שהתבטא ד”ר משאלי: “ד”ר משאלי שיתף את הכתבת בהרהורי ליבו. הוא לא רמז שהוא מפסיק לטפל במישהו. הוא אמר כמבכה את מר גורלו שהוא הולך בדיכאון לנתח ילדים שמזוהים עם האויב. לא זכור לי שבשבועת היפוקרטס יש איסור לדבר. התגובה של טיבי מוכיחה שהוא לא שומע מה שהוא שומע או רואה”.

אורבך טען שטיבי מפרש בכוונה את הטקסט אותו אמר ד”ר משאלי באופן עקום ואמר לטיבי: “אני מבין טקסטים בעברית קצת יותר טוב ממך. העברית שלך מתוקנת אבל המחשבה שלך מקולקלת”.

עוד אמר אורבך לטיבי: “אתם עושים את עצמכם סתומים. הרופא לא מתנחל. הדעות שלו לא בהכרח ימניות. מוטב שתפשפשו במעשיכם ובמי אתם תומכים”.

ח”כ אחמד טיבי: “יש לך ראש מעוות. אתה פשיסט”.

השר אורי אורבך: “בתור דוקטור שעזר לרב המחבלים יאסר ערפאת, תחשוב טוב על האתיקה שלך. תתחפף יחף. תשאיר את הנעל שלך פה, כי היא שווה יותר ממך”.

ח”כ טיבי הוצא לבסוף מאולם המליאה.

צפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות