אושר סופית: הודעת התנתקות משירות תחשב כהודעת סירוב לקבלת דברי פרסום

אריה ריבקינד
|
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 21:25
עד היום, החוק אפשר למפרסמים לשלוח דברי פרסומת גם ללא אישור מפורש של הנמען, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות • החוק החדש קובע: לא עוד

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) סופית את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הקובעת כי הודעת התנתקות מחברה תיחשב גם כהודעת סירוב לקבלת דברי פרסום.

יוזם החוק חבר הכנסת אורי מקלב אמר בדבריו במליאת הכנסת עם אישור החוק: “יש הצעות שנראות מובנות מאליהן, אבל התברר שיש כאלה שחושבים שזה לא ככה וחשבו שמישהו שאמנם כבר לא לקוח שלהם, אבל עדיין נשאר במאגר הלקוחות שלהם, ואפשר לשלוח לו פרסומות.

“מעבר למטרד, אחר כך גם מתברר לך שהתחייבת לדברים מבלי שהיית מודע אליהם. יש כאן אמירה ברורה שאם אני מפסיק את השירות, אני רוצה להפסיק את ההתקשרות.”

עד היום, החוק אפשר למפרסמים לשלוח דברי פרסומת גם ללא אישור מפורש של הנמען, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה, כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו.

לכן נקבע כעת כי יראו את הבקשה לסיום ההתקשרות כהודעת סירוב האוסרת על המפרסם להוסיף ולשלוח לנמען דברי פרסומת נוספים.

הצעת החוק התקבלה בקראה שניה ושלישית, כאשר  ‏34 חברי כנסת תמכו בחוק ללא מתנגדים.