נבהל מהדרישה לעצור אותו? שורף התפילין בסרטון חדש: הן לא נשרפו וגם לא היו בהן פרשיות

חשיפת חרדים 10: דניאל עמרם, היוצא בשאלה שזעזע את הרשתות החברתית כשהעלה סרטון בו תועד שורף תפילין - פרסם סרטון נוסף בו טען: התפילין לא נשרפו • " קניתי את הבתים של התפילין הללו במאה שקל" • ביום ו' דרש עו"ד בן גביר מהיועמ"ש לעצור אותו בשל פגיעה ברגשות דת
אליעזר היון
י"ח שבט התשע"ח / 03.02.2018 19:26

כעת הוא כבר מפחד? דניאל עמרם, היוצא בשאלה שזעזע את הרשתות החברתית כשהעלה סרטון בו הוא שורף זוג תפילין, במחאה על מה שכינה “כפיה דתית”, העלה סרטון נוסף בדף הפייסבוק שלו, בו הוא טוען: התפילין לא נשרפו.

לדבריו, הוא מבקש ‘להטיל פצצה’ ולהודיע כי התפילין לא נשרפו. ”תראו, אולי יש בהם קצת כזה של שריפה אבל הם לא נשרפו”.

עמרם הוסיף כי מלבד זאת, לא היו בתפילין פרשיות.

“אין כאן כלום, קניתי את הבתים של התפילין הללו במאה שקל ואין להן כל קדושה מבחינה הלכתית, רק בתים שהיו בהם פעם פרשיות יש בהם קדושה, אין בזה שום בעייה לשרוף את זה”.

עמרם, הבהיר כי על השומעים לקבל את קביעותיו ההלכתיות, שכן ‘הוא בחור ישיבה לשעבר’.

הוא סיפר שאת התפילין הפרטיות שלו החזיר להוריו, ועל כן ‘כל מה שחשבתם על הסרטון כל הבלגן כל הארבע אלף חמש מאות קללות מיותרות לחלוטין’.

אז למה עשית את זה? נשאל הצעיר והשיב: “זה היה נצרך הדבר הזה, אני בטוח שזה הזיז משהו לאנשים בראש שוואללה יש אנשים לא מאמינים לא כמוכם נסו לקבל את האחר”.

בהמשך אף טען: “מה נראה לכם שאני אשרוף תפילין כשיש לי משפחה חרדית? הלכתי אליהם הבאתי להם את התפילין הישנות, אני הולך לעשות איזה בלאגן לעורר אנשים בפייסבוק, זה לא תפילין, זה לא איסור, זה לא כלום”.

• עוד בנושא:

סרטון מזעזע: חוזר בשאלה שרף התפילין כ’נקמה’ בחוק המרכולים

עו”ד בן גביר פנה ליועץ המשפטי בדרישה לעצור את שורף התפילין

כפי שדווח ביום שישי בחרדים 10, עו”ד איתמר בן גביר פנה מספר שעות לפני כניסת השבת, במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – בדרישה לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם, לאחר שפרסם סרטון בו הוא מתועד שורף תפילין.

 עו”ד בן גביר פנה למנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה, ובין היתר כתב: “אין ספק כי במעשיו של מר עמרם הוא עבר עבירות שונות ובין היתר פגיעה ברגשות דת, עלבון דת, ואף התנהגות פסולה במקום ציבורי.

“לכולנו ברור שאם היה מדובר בנער גבעות השורף קוראן הוא ברית חדשה ומעלה את זה לאינטרנט – תוך דקות הייתה מגיעה לביתו משטרה והוא היה נעצר. דינו של עמרם אינו אמור להיות שונה. אני דורש ממך לפתוח בחקירה ולהורות על מעצרו”.

בן גביר מזכיר, כי רק לפני מספר שבועות נעצרה בעיר העתיקה נערה לאחר שקראה לעבר ערבי :”מוחמד מוכר ממתקים”. הנערה נחקרה בחשד לעלבון דת, ואילו בן גביר דורש כרגע לעצור גם את הנער שחזר בשאלה.

בשיחה עם חרדים 10 אומר עו”ד בן גביר: “לא כל כך משנה אם היו שם פרשיות או לא היו”.

בכל מקרה,  האם מדובר בטענות שווא של צעיר שהבין באיחור את גודל מעשיו הנפשעים, ואולי פחד מזרוע החוק – או שאלו אכן טענות אמת? רק אחרי שהיועץ המשפטי יחליט האם הסרטון יועבר לחקירת משטרה, נדע את האמת.

כך או כך, הסרטון של הצעיר החרדי שלמד בישיבה יוקרתית, בו הוא נצפה שורף תפילין – גם אם מדובר באקט סימבולי או פטה-מורגנה, מזעזע עד עומקה של נפש כל אדם שנשמה יהודית מפעמת בקרבו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שריפת תפילין ???!!!
    03/02/2018 22:14
    סטודנט
  1. פגיעה בדת היהודית, במדינה יהודית ?!!! בושה שמאפשרים לו, גם אם ראשו נידפק !!! להכניסו לבית חולים למשוגעים !!!

  2. אומרים מתפקר ולא חוזר בשאלה.
    03/02/2018 23:16
    חיים
  3. הוא לא שואל כלום וגם הוא לא חוזר לשום מקום. סתם ביטוי מטופש.
    השם האמיתי הוא מתפקר ומבמקרה דנן ניתן לומר גם משומד.

  4. החילול ה' שעשה זה ללא משנה אם היו פרשיות או לא
    04/02/2018 00:07
    מוטי
  5. עצם החוצפה והעזות כלפי שמיא וההתרסה כנגד המצוה החשובה במקום להרכין ראשו כעבד לפני אדונו זו המרידה החמורה במלכות שמים וה’ יחזיר אותו בתשובה שלימה לפניו.

  6. טיפשים תפסיקו לתת לכל משוגע במה
    04/02/2018 09:21
    דוד
  7. תפסיקו!