האב משחזר: “הרכב פשוט עף אלינו במהירות מטורפת, ואחר כך ‘בום'”

אהד ליפניק מספר ממיטתו בבית החולים על התאונה הקטלנית, בה נהרגו שניים מילדיו - אורי ורואי ז"ל, ורעייתו וילד בן 13 נפצעו קשה • "בשניות הראשונות לא כל כך הצלחתי לנשום. התחלתי לפתוח את הדלתות של הילדים. אני עם שתי רגליים שבורות. ראיתי שיש לי שני ילדים מחוסרי הכרה"
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 17:36

אוהד ליפניק שחזר היום (חמישי) ממיטתו בבית החולים, את רגעי התאונה הקטלנית שאירעה ליד היישוב שבי שומרון, בה נהרגו שניים מילדיו – אורי בת ה-12 ורואי בן ה-8 ז”ל,  ורעייתו שירלי ובן נוסף בן 13 נפצעו באורח קשה.

“בגוף אני מרגיש בסדר, יש לי חור בלב”, אמר האב. “חזרנו הביתה מהופעה, נסענו בכביש,  התאונה תפסה אותנו שלוש דקות מהבית”.

הוא הוסיף וסיפר: “בקטע הספציפי הזה אין כל כך תאורה ויש שם כמה בורות די עמוקים על הכביש מהגשם האחרון, צריך לנסוע שם לאט. יש כבישים שאנשים מפחדים לנסוע בהם בחושך. אני גר בשבי שומרון מגיל שנתיים, ככה אני רגיל – חשוך, תמיד אחרי הגשם יש בורות, אין כל כך ניקוז, צריך לנסוע שם לאט, לפעמים יש עקיפות מסוכנות שלוקחים.

“פתאום אני רואה מולי איזה רכב שעושה ‘צלחות’ על הכביש במהירות ומיד אחר כך ‘בום’. הרכב פשוט עף אלינו במהירות מטורפת, לא זוכר אם הצלחתי לבלום או לא, ראיתי אותו בחושך מתקרב – ו’בום’. לקח זמן עד שפקחתי עיניים, לא יודע אם זה כמה שניות.

“בשניות הראשונות לא כל כך הצלחתי לנשום, אחר כך פתחתי את הדלת והתקשרתי לבקש עזרה, ואז התחלתי לפתוח את הדלתות של הילדים. אני עם שתי רגליים שבורות מצליח ללכת איכשהו ומהדלתות להוציא את מי שאפשר. אשתי שירלי הייתה לכודה מקדימה, לא ניתן היה לפתוח את הדלת”.

האב המשיך וסיפר: “ראיתי שיש לי שני ילדים מחוסרי הכרה. את רואי הוציאו החבר’ה של אחד התאג”דים ועשו לו החייאה. הסתכלתי על אורי וממה שהצלחתי לראות לא ראיתי דופק ונשימה, ואז כבר הגיעו החבר’ה ולקחו אותנו לבית החולים”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קרא בעקבות הדברים להקים צוות חירום לשיקום התשתיות והאכיפה ביו”ש.

לדבריו, “רק לפני שנה בדיוק באותו מקום נהרגה אשה מעינב הסמוכה. אני קורא לשר התחבורה ולשר לבטחון פנים שהם אנשים שאכפת להם להקים יחד איתנו צוות חירום לפתרון מיידי של מצב התשתיות והאכיפה כאן. *לצאת למסע של שיקום התשתיות בשומרון להקים צוות חירום של משטרת התנועה שיוכל לאכוף כמו שצריך. כי הם רוצים לאכוף אבל אין להם כוח אדם כדי שנוכל להסתכל במראה ולהגיד שעשינו הכל כדי למנוע את האסון הבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נילי
    25/01/2018 19:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כואב הלב. לא כל כך מהר יצליח לחזור לשגרה היומיומית