ראש הישיבה על גירוש הבחורים: “לא להתייצב – זה הרס החינוך”

ראש ישיבת 'אור ישראל', הגאון רבי יגאל רוזן, התייחס אמש, בשיחה שמסר, להרחקת שני בחורים מהישיבה שהחליטו שלא להתייצב בלשכת הגיוס: "בחור שלומד בישיבה חייב להכפיף עצמו להוראות"
יוני גרין
כ"ז סיון התשע"ד / 25.06.2014 10:04

ראש ישיבת ‘אור ישראל’ בפתח תקווה, הגאון רבי יגאל רוזן, התייחס אמש, בשיחה שמסר, להרחקת שני בחורים מהישיבה, לאחר שהחליטו שלא להתייצב בלשכת הגיוס. זאת, בניגוד להוראות הנהלת הישיבה, לפיהן יש להתייצב כפי החלטת מועצות גדולי התורה.

• הגאון רבי יגאל רוזן: “לא מתייצב בלשכת גיוס? מבחינתי אתה פושע”

בשיחה שמסר בפני בחורים, התייחס ראש הישיבה לפרשה: “סילוקם מהישיבה אינו קשור כלל לכך שהצביעו עץ. הבחירות היו לפני שבעה חודשים ולמרות הידיעה שבחרו במפלגה זו – הם לא סולקו.

“ישנם שני בחורים נוספים בישיבה שבחרו עץ – ולא סולקו. אנחנו מקווים שייפקחו עיניהם לראות את האמת, אבל אנחנו לא מתכוונים להגיב, ולא רק שלא שילחנו מהישיבה, לא התייחסנו אליהם בצורה שלילית מעולם. צריך סבלנות אליהם.

“אולם, העובדה שבחור בוחר להישמע להוראות חיצוניות ולא להתייצב, בניגוד להנהגה בישיבה היא הרס החינוך. בעבר היו בחורים חסידיים שרצו ללמוד בישיבה, ואנו תמיד ביררנו מה סדר העדיפויות: הרב’ה לפני הישיבה או אחריה.

“אמרתי אז שאני מוכן לקבל רק חסידים שאין להם רב’ה בארץ. היה בחור קרלינע’ר שאמר: ‘מבחינתי הוראות הישיבה הן המחייבות’ – ואכן הוא התקבל.

“לא יתכן שבחור לא יקבל את הוראות הישיבה. דיברנו עם אבא שלהם, והבחורים חזרו על אותו משפט: לא נחזור לישיבה, נעוף על קידוש ה’. הם לא מוכנים להיות כפופים לישיבה.

“המצב, בו יושב בחור בישיבה ומבחינתו הישיבה בסדר עדיפות משני, הוא בלתי אפשרי, בלי קשר לעובדה לאיזה רב הוא נשמע.

“בחור שלומד בישיבה חייב להכפיף עצמו להוראות הצוות הרוחני, ואם הוא חש שאין הדבר ביכולתו – יתכבד ויעזוב.

“גם אם מחר הם יקבלו הוראה כן לחתום – זה לא משנה. עצם זה שהם עושים זאת רק כי הם מקבלים הוראה מבחוץ, ולא לפי הוראות הישיבה – זה לא יתכן”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלחמת הליטאים עושה לנו
    25/06/2014 10:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם עסוקים בלהרוג אחד את השני במקום לחשוב כל היום איך להכנס למודרנים לחיים. כן אייפון לא אייפון תמשיכו ככה

  2. דברים כדורבנות
    25/06/2014 11:57
    דוד
  3. די לשיגעון. והיית נורמלי.

  4. ר' יגאל המלך
    27/06/2014 17:28
    אמת
  5. היחיד שבאמת נלחם על כבוד התורה ר’ יגאל היחיד ששומר על המושג ישיבה ר’ יגאל הוא מציל אותנו מגיע לו תודה!!!!!!!!!!!!!! ה’ יעזור ופוצו מעינותיו