מרצה באוניברסיטת מוסקבה גירש תלמיד ממבחן כי סירב להסיר הכיפה

נתן פרל
|
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 12:36
סטודנט יהודי הוצא ממבחן באוניברסיטת מוסקהה לאחר שסירב להוריד את הכיפה שלו • בשיחה עם חדשות 2 הצהיר הסטודנט: “אני תמיד אחבוש את הכיפה שלי, לא משנה מה”

אנטישמיות ברוסיה: לוי בורודה, צעיר יהודי הלומד באוניברסיטת מוסקבה, הוצא ביום שני מהכיתה רגע לפני מבחן בגאוגרפיה, רק כי סירב להוריד את הכיפה מראשו.

למרות שהנהלת האוניברסיטה הבהירה כי מותר לחבוש כיפה, לא נקטו עד כה צעדים כלפי הפרופסור.

בשיחה עם חדשות 2, סיפר בורודה על העימות עם המרצה: “נכנסתי לכיתה ומיד הוא הורה לי לצאת או להוריד את הכיפה”. לדבריו, הפרופסור אמר ש”אסור לחבוש כובע בתוך המבנה”. לוי ניסה להסביר כי לא מדובר בכובע אלא בסממן דתי, אך נתקל בחוסר הבנה ונאלץ להישאר בחוץ.

בסרטון ששלח לחדשות 2, אמר בורודה: “הייתי המום, חשבתי שכיום אין את הבעיות האלה יותר אבל מתברר שכן. עלינו להתמודד עם המצב הזה. מה שהוא אמר והדרך שהוא אמר את הדברים מול אנשים באוניברסיטה הכי טובה ברוסיה אמורה להיות אסורה והאדם הזה צריך להיענש על כך”.

כשנשאל על ידי עדי זריפי מחדשות 2 האם הוא מתכוון להימנע מלחבוש את הכיפה באוניברסיטה –  השיב: “אני תמיד אחבוש את הכיפה שלי, לא משנה מה, ואני מאוד גאה בכך שאני יכול לעשות זאת בכל מקום”.

בעקבות התקרית, בורודה פנה להנהלת האוניברסיטה שאפשרה לו לעבור את המבחן, תחת פיקוח של פרופסור אחר.

אתמול (רביעי) הגן הפרופסור על פעולותיו וטען בפני סוכנות הידיעות Moskva: “לא מעניין אותי במי מדובר – יהודי, מוסלמי, בודהיסט או סיקי”.