אין שכל אין דאגות: חייל ביים חטיפה והקפיץ את כוחות הבטחון

שי ויספיש
|
כ"ז סיון התשע"ד / 24.06.2014 23:25
חייל ‘הרים’ כוחות גדולים במרכז הארץ כשדיווח: “נחטפתי באזור מחנה צריפין” • בסופו של דבר הוא אותר נוסע באוטובוס על דרך נמיר לכיוון צפון • החייל הועבר לתשאול במשטרה

בעוד מדינה שלמה עוקבת אחר מבצע החיפושים בעקבות שלושת הנערים החטופים, הצליח מעשה קונדס של חייל להקפיץ כוחות גדולים של צבא ומשטרה.

הדיווח הראשון הועבר סמוך לשעה 18:00 מחמ”ל בסיס הקריה למוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב. על פי הדיווח, התקבלה שיחת טלפון מאדם שהזדהה כחייל צה”ל, אשר סיפר כי נחטף באזור מחנה צריפין.

מיד עם קבלת הדיווח הופעלה פקודה להפעלת מחסומים בצירי התנועה, ונעשו ניסיונות ליצור קשר עם החייל. מספר פעמים הניסיונות לא צלחו, ולבסוף נוצר עימו קשר. הוא מסר לקצין המשטרה כי גבר גדול מידות כפת אותו והעלה אותו על רכב גדול עם חלונות כהים, וכי אינו יודע היכן הוא נמצא. בשלב זה נותקה השיחה.

במקביל להצבת המחסומים ולניסיונות ליצירת קשר, הוזעקו עשרות שוטרים לביצוע סריקות, והופעלו אמצעים טכניים לאיתור החייל, שהובילו למסקנה כי הוא נמצא באזור דרום תל אביב. 

הניסיונות ליצור קשר עם החייל, טלפונית ובאמצעות הוואטסאפ, נמשכו במקביל, כשהוא שב על הדיווח לפיו הוא נמצא בתא מטען של רכב, וכי הוא אינו יודע את מיקומו. בנוסף הועלה מסוק משטרתי שהשתתף בסריקות.

סמוך לשעה 2000 התקבלה אינדיקציה לגבי מיקומו, כשהוא בתנועה על דרך נמיר לכיוון צפון. מחסום משטרתי של תחנת גלילות איתר את “החייל החטוף” כשהוא נוסע באוטובוס. החייל הורד מהאוטובוס והועבר לתשאול לתחנת גלילות.

בירור ראשוני נראה כי מדובר במעשה קונדס, וכי מדובר בחייל שקיבל ריתוק בבסיס.