ח”כ אשר: אתם דוחקים ציבור ענק לפינה, ואל תבואו בטענות”

בדיון בוועדה לביקורת המדינה על האפליה בתוכנית קייטנות בית ספר של החופש הגדול, אמר ח"כ יעקב אשר: "אתם מבקשים לחנך את הציבור החרדי דרך הכסף. אבל אתם רואים, זה לא הולך, זה לא מצליח"
כ"ז סיון התשע"ד / 24.06.2014 22:17

בדיון בוועדה לביקורת המדינה על האפליה בתוכנית קייטנות בית ספר של החופש הגדול, אמר ח”כ יעקב אשר: “אתם דוחקים ציבור ענק לפינה, ואל תבואו אחר כך בטענות”.

בדבריו הדגיש ח”כ אשר, כי “ההחלטה  להדיר את הציבור החרדי מפעילות הקיץ בבתי הספר, באה אחרי דיונים ושיקולים רבים אשר הביאו להחלטה ברורה: מאריכים את תקופת הלימודים! היות ומצב זה הולך להתקבע, ושום שר חינוך בעתיד לא יחזיר את הגלגל לאחור וישיב את הילדים לרחובות, הרי שעולה כאן אמירה מאוד ברורה: ילדי הציבור החרדי, בתקופת לימודים רגילה, מושלכים לרחוב, בתקופה לימודים רגילה צריכים להיות ברחובות! להיות חשופים לסכנות, וכל זה רק משום  שלאבא שלו יש אידאולוגיה יהודית, תורנית.

“אין לי ספק ששום יועץ משפטי לא יראה דבר כזה בעין יפה. על מה נעשית כאן ההדרה? על מה מענישים? על מה לוקחים לילד את השוקו והלחמנייה? בגלל שההורים שלו רוצים שהוא יהיה אדם יותר טוב, יהודי יותר טוב, על כך לוקחים את הילד ומענישים אותו! אבירי זכויות האדם שיושבים במשכן הזה, שכחו דבר אחד: ילד – הוא ילד – הוא ילד.

“אכן, את הרעיון הבנו כבר מזמן. אתם מבקשים לחנך את הציבור החרדי דרך הכסף. אבל אתם רואים, זה לא הולך, זה לא מצליח. הגישה הזו המבקשת ‘לאייד’ את הילד החרדי, היא גישה אכזרית, מדירה, גישה המביאה את הציבור הגדול והכי נאמן בישראל אל מחוץ למעגל החברה הנורמטיבי.

“אתם דוחקים ציבור ענק לפינה, ואחר כך תבואו בטענות רק לעצמכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות