נדחתה העתירה להדחת ח”כ השכל • ומדוע לא תצביע נגד ‘המרכולים’?

ית הדין של הליכוד דחה את העתירה להדחתה של ח"כ שרן השכל ח"כ השכל: "המהלך הבריוני שנקט יו"ר הקואליציה, מעיד על אובדן דרך ואיבוד עשתונות ופוגע בליכוד" • על חוק המרכולים: "אני לא אצביע בעד החוק, אבל אין בכוונתי להצביע עם האופוזיציה ולגרום לסכנת פירוק הממשלה"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשע"ח / 08.01.2018 20:53

בית הדין של הליכוד, דחה הערב (שני) את העתירה שהגיש יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד אמסלם – להדחתה של ח”כ שרן השכל מהתנועה, בשל התנגדותה לחוק המרכולים.

אמסלם שוקל להגיש ערעור על ההחלטה.

במהלך הדיון, שארך קרוב לשבע שעות, הציעו הדיינים, חברי הכנסת לשעבר עו”ד מיכאל קליינר ועקיבא נוף ועו”ד מיקי מזר, לבא-כח התנועה עו”ד אבי הלוי למשוך את העתירה, אך הוא נמנע מלעשות כן.

דיין בית הדין העליון של הליכוד, עקיבא נוף, אמר במהלך הדיון, כי ההתנהלות כלפי השכל איננה ראויה. הוא הוסיף כי היועץ המשפטי של הליכוד לא היה צריך כלל להידרש לסוגיה הזאת – ובוודאי לא לייצג את המפלגה בדיון כזה.

אחד מחברי ההרכב ציין, כי “חבר הכנסת אמסלם גורם נזק לסיעת הליכוד”.

נשיא בית הדין, עו”ד מיכאל קליינר, העיר שבדרישה להדיח את ח”כ השכל יש מדרון חלקלק שבסופו עשויים גם לבקש להדיח את ראש הממשלה בגלל נאום בר אילן.

חברת הכנסת שרן השכל: “בימים האחרונים הוצפתי באין ספור הודעות תמיכה בקשר לעמדתי בעניין חוק המרכולים. צעירים, ותיקים, ליברלים, גברים ונשים, שרים וחברי כנסת לשעבר, אנשי ערים ופריפריה, ראשי רשויות מקומיות מהליכוד − כולם מבינים שהחוק הזה רע לתנועה, לחברה הישראלית ולמדינה.

“המהלך הבריוני שנקט חבר הכנסת דוד אמסלם, יו”ר הקואליציה, בהגשת העתירה להדחתי מהתנועה, מעיד על אובדן דרך ואיבוד עשתונות, ופוגע בליכוד. רבים בסיעה ובתנועה שותפים לעמדתי, אך לצערי לא כולם משמיעים את קולם.

“אין זה סוד שגורמים בתנועה חשים מאויימים מהתעקשותי לשמור על עקרונות הליכוד, התנועה הלאומית-ליברלית. נבחרתי לכנסת על ידי ציבור חברי ליכוד שאלה הם ערכיו, ציבור גדול שנאמן למסורת בגין וז’בוטינסקי, ציבור שמתנגד לכפיה מכל סוג שהוא. כפי שהתחייבתי, אני לא אצביע בעד חוק המרכולים.

“ברור לי שחלק מהמתנגדים לחוק ציפו ממני להצביע נגד החוק, גם במחיר של פירוק הקואליציה והליכה לבחירות, זה יהיה בעיני מעשה לא אחראי שעשוי להכניס את המדינה כולה לסחרור של מערכת בחירות ולשיתוק עבודת הכנסת. כמי שמעוניינת בהמשך קיומה של הממשלה הנוכחית, אין בכוונתי להצביע עם האופוזיציה ולגרום לסכנת פירוק הממשלה.

“יחד עם זאת, לא אתן את קולי בעד החוק הזה, על אף מסע האיומים וההפחדה שמתנהל נגדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות