ירחיק עדותו: פתאום המשטרה צריכה עוד זמן לחקירה • מה קרה?

יוסף טיקוצ'ינסקי
|
כ"א טבת התשע"ח / 08.01.2018 17:06
הדיווח לפיו גיבוש המלצות המשטרה על חקירות ראש הממשלה יידחה בכמה חודשים – כמעט נלחש בסוד • והשאלה הנשאלת היא: מדוע? לאן המשטרה עדיין חותרת אחרי שכולם כבר נחקרו?

בשקט-בשקט, בניסיון שלא למשוך יותר מדי תשומת לב, דווחה המשטרה כי בניגוד להערכה המוקדמת, גיבוש ההמלצות מחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו יידחה שוב.

מועד סיום החקירה נדחה כבר כמה פעמים ובמערכת הפוליטית נרשמה דריכות בימים האחרונים, משום שההודעה הקודמת של המשטרה הצביעה על חודש ינואר כמועד בו תסתיים החקירה ויגובשו המלצות.

ההערכות כי הראיות שעלו מהחקירה יובילו לכיוון של שוחד, גרמו לכרישים הפוליטיים להריח דם ולהתחיל לפעול בהתאם.

אך שוב הכתה בהם האכזבה.

גורמים יודעי דבר ידעו גם לספר על מחלוקת בין המשטרה לפרקליטות, כאשר הפרקליטות דחפה דווקא לסיים עם הפרשה ולגבש את המסקנות. אך מישהו במשטרה לא היה מרוצה מכך.

באם נכונים הדיווחים הללו, הרי שהם מעלים אי אלו שאלות קשות באשר לחומרים שבידי המשטרה.

שני בעלי ההון – ארנון מילצ’ן וג’יימס פאקר – ששמם נקשר בתיק 1000, בו קיימת הסבירות הגבוהה יותר לשוחד, כבר תוחקרו ותושאלו; נתניהו עצמו נחקר כמה פעמים. אבל, למרות זאת, המשטרה מבקשת עוד זמן, עוד בדיקות, ועוד חיקורי דין.

והשאלה הנשאלת היא: מדוע? לאן היא עדיין חותרת?

התשובה ההגיונית ביותר היא, שהמשטרה לא מצליחה עדיין לגבש עדויות ברורות שיצביעו באופן חד-משמעי על שוחד.

כעת נמצאות רשויות החוק על עץ גבוה.

ההדלפות המכוונות או שאינן מכוונת כבר הכתירו את נתניהו כמושחת, פעילי השמאל – המארגנים את ההפגנות שהחלו בפתח תקוה והמשיכו בתל אביב, העצימו את התדמית הזאת, והפכו אותה כמעט לעובדה קיימת, כזו שקשה כבר לרדת ממנה, למרות שהמשטרה עוד לא סיפקה את הבסיס העובדתי לכל החשדות.

ואם היא משתהה מלעשות כך, החשש הוא שאולי אין לה עדיין את הסחורה שהשמאל מבקש.

בינתיים, מנסה המשטרה להתנער מעצם ההדלפות ומהמידע המתפרסם בתקשורת.

דוברת המשטרה אמרה רק השבוע בראיון לתחנה הצבאית גלי צה”ל, כי המשטרה עצמה לא מדליפה וסביר להניח שגורמים אחרים המעורים בפרשה עושים זאת. כראיה לדבריה, אמרה הדוברת כי פעמים רבות היא רואה שאין כל קשר בין המידע המופיע בכותרות העיתונים, לבין החומר שהיא מכירה מהחקירה.

אז נניח שהיא צודקת, ובאמת לא המשטרה היא שהדליפה. אך עדיין, במילים אחרות, דוברת המשטרה בעצם מודה בעקיפין, כי המשטרה לא בטוחה בעצמה באשמתו של נתניהו.

כי בפועל רוב הכותרות המודלפות דיווחו על האשמות חמורות מאוד. אז אולי לזה היא מתכוונת כשהיא אומרת שאין לכך קשר לחומרים עצמם.

אז מה בכל זאת מתבשל בחדרי החקירות? מסתבר שרק ימים יגידו.

• הטור התפרסם ביתד נאמן