האם עבודות הרכבת בשבת, שגרמו למפלגות החרדיות לעורר זעקה כי הסטטוס קוו מופר – מה שגם הוביל בהמשך להתפטרותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן – אכן פרצו כל גדר בשנה האחרונה?
במשרד הרווחה ערכו בדיקה: האם באמת יש שינוי?
לפי דיווח של חדשות 2, התמונה שהתגבשה מעניינת מאוד: בתקופת השר חיים כץ ניתנו 62 היתרים לעבודות בשבת בממוצע בחודש – בדיוק כמו בתקופה כשהשר הממונה על אישור העבודות היה אריה דרעי.
מהבדיקה עולה, כי אין שינוי מהותי בעבודות הרכבת בשבת.
וזו התמונה המלאה: כשהאחריות הייתה בתקופת השר משה כחלון – היו 57 עבודות, כשראש הממשלה בנימין נתניהו החזיק בתיק – היו 40 עבודות. אצל שר הכלכלה נפתלי בנט – 44, ואילו אצל השר אריה דרעי היו כמו בתקופת השר כץ – 62 היתרי עבודות.
גם בגזרת העובדים אין הבדל משמעותי: תחת אחריות השר חיים כץ אישרו ל-1,134 עובדים בממוצע בחודש, לעבוד ברכבת בשבת.
אצל משה כחלון הממוצע עמד על כ-1,457 עובדים, אצל בנימין נתניהו 1,030, אצל נפתלי בנט 700 עובדים בחודש בממוצע, ואצל אריה דרעי – 1,213 עובדים. הרבה יותר מאשר בתקופה הנוכחית שעוררה את הזעם.