חמיה ובעלה של חני וינרוט ע”ה ספדו לה במלאת השלושים לפטירתה

מפסד מר: במלאת 30 יום לפטירתה של הגברת חני וינרוט עליה השלום התאספו בני משפחתה לספוד לה בהשתתפות מאות אנשים • דובי וינרוט: "היא היתה מובילה, כיצד ללמוד לצמוח מתוך משבר" • יעקב וינרוט: "חני היתה כבתי, הדברים הקטנים שלה, של היומיום - היו הגדולים"

דוד ליבוביץ
י' טבת התשע"ח / 28.12.2017 17:51

מפסד מר: במלאת 30 יום לפטירתה של הגברת חני וינרוט עליה השלום התאספו בני משפחתה לספוד לה בהשתתפות מאות אנשים.

ההספד נערך בבית הכנסת ‘נוסח אשכנז ההלכה’ שברמת גן, והספידוה המגיד הגר”ש לוינשטיין, רב בית הכנסת הרב צבי ויסקופף, חמיה עורך הדין יעקב וינרוט ובעלה עו”ד דובי וינרוט, בנוסף הספידה אחד מבני המשפחה.

בדברים שנשא הרב לוינשטיין קרא המגיד ללכת בדרכה של המנוחה הדגולה, וחיזק את עניין הזהירות מלשון הרע ורכילות.

בעלה, דובי וינרוט שהודה לכל בני המשפחה שסייעו להם לאחיותיה של חני לאחיו ואחיותיו ולחברותיה הטובות של חני, הוסיף כי היו הרבה שעזרו לחני ואנשים לא ידעו על כך, ‘הם פעלו בצינעה’ והוא מבקש לומר להם תודה.

הוא הוסיף, “מקור המילה משבר, אמרה לי חברה של חני, ‘אבניים’, היכן שהאישה יולדת, מתוך המשבר נולד התינוק, נולד הייצור החי בתבל.

“אני מאחל לעצמי ולמשפחתי שמתוך המשבר שייצמח מה שחני יכלה להצמיח מתוך משבר, והיא היתה מובילה, כיצד ללמוד לצמוח מתוך משבר, ואנחנו מקווים שנצמח, אנחנו נקום ונתעודד, נצמח הלאה מהמשבר”.

הוא סיים את דבריו בתפילתו של רבי אלימלך מליזנסק: “רוצה לאחל לכולם כמו שחני ראתה שאדרבה נראה כל אחד מעלת חברינו ולא חסרונן, יהיה זכרה ברוך”.

חמיה של המנוחה, עורך הדין יעקב וינרוט אמר בכאב: “דיברו הרבה על המעשים הגלויים של חני, אבל אני החותן של חני, חני היתה כבתי, ואני יכול להעיד בעדות ממש שהבנאליה של חני, היומיום של חני, הדברים הקטנים של חני, דברים שאני בטוח שהיא לא חשבה שאני רואה בכלל, זאת היתה הצצה פולשנית שמיד לאחריה אני הסטתי את המבט, הדברים הללו היו דברים הרבה יותר גדולים מכל מה שהיא כתבה, ומכל מה שהיא עשתה ואנחנו יודעים עליהם. אני מדבר על הדברים הקטנטנים, על היומיום”.

עוד אמר יעקב, “אני רואה את עצמי ולאשתי כחובה לספר לילדים של חני מי היא היתה, בבוא היום, לפי הגיל, לפי הזמן ולפי הבגרות והבשלות, את הדברים הקטנים, היומיומיים, שנעשו באין רואה, שזו היתה חני הגדולה. היא היתה הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא כתבה, הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא אמרה, הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא עשתה ויודעים על כך. יהי זכרה של חני ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות