איזה עונש קיבלה יש עתיד כי ח”כ חזר מחו”ל להצביע נגד ‘ההמלצות’

חברי המפלגה לא יוכלו יותר להשתתף במשלחות רשמיות של הכנסת - עד להודעה חדשה, לאחר שהחזירו בבהילות את ח"כ ילין באמצע נסיעה ממלכתית כדי שיצביע נגד החוק • יש עתיד: " אין לנו שום בעיה לא לצאת יותר"
אריה ריבקינד
ט"ז כסלו התשע"ח / 04.12.2017 10:08

החטא ועונשו: הכנסת הענישה היום (שני) את סיעת יש עתיד, לאחר שזו החזירה לארץ בבהילות את חבר הכנסת חיים ילין מנסיעה לגוואטמלה ומקסיקו, במסגרת משלחת פרלמנטרית רשמית של הכנסת – על מנת שישתתף בהצבעה על חוק ההמלצות, שבינתיים נדחתה.

העונש: חברי סיעת יש עתיד לא ישתתפו במשלחות רשמיות מטעם הכנסת עד להודעה חדשה. על כך דווח הבוקר ב’כאן רשת ב”.

לפי הכנסת, יש עתיד פגעה ביחסי החוץ של ישראל, משום שלאחר נטישתו של ח”כ ילין, בתחילת נסיעה ממלכתית-רשמית נוצר מצב שהמשלחת הישראלית נותרה עם חברת כנסת אחת בלבד – מטעם הקואליציה.

יצוין, כי ביש עתיד ביקשו מהכנסת לממן את כרטיס הטיסה חזרה לארץ של ח”כ ילין. בכנסת סירבו ויש עתיד נאלצה לממן את הכרטיס בעצמה.

ממפלגת יש עתיד נמסר: “נתניהו כנראה עדיין לא הבין. על יש עתיד לא מאיימים כדי שנוותר על העקרונות שלנו. לא היינו מוכנים בשום פנים ואופן לתת לחוק ההמלצות לעבור. אין לנו שום בעיה לא לצאת יותר לאף משלחת של הכנסת מעתה ועד עולם. אנחנו פה כדי להילחם בחוקי השחיתות של נתניהו ושליחיו”.

יו”ר סיעת יש עתיד, חבר הכנסת עפר שלח, הגיב על ההחלטה של יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, להעניש את סיעתו: “בחוק ההמלצות, כמו בלא מעט חוקים בכנסת הזו, הקואליציה רמסה כל נוהל ומסורת, באישורו של יו״ר הכנסת. יולי אדלשטיין, שבקדנציה שלו נאלץ בית המשפט העליון לפסול חוק של הכנסת (דירה שלישית) בגלל נוהל פגום, יודע היטב על מה אני מדבר”.

שלח הוסיף: “מוזר שכיו״ר הסיעה, אני שומע לראשונה על החלטה של יו״ר הכנסת בעניין יש עתיד מהתקשורת. כשהוא צריך, אדלשטיין יודע היטב איך למצוא אותי”.

לדבריו, “חברי הכנסת שלנו נסעו למשלחות לחו״ל אך ורק בבקשה מפורשת של היו״ר. לא רוצה, לא צריך”.

אתמול החליט חבר הכנסת דודי אמסלם, יוזם חוק ההמלצות, לדחות את ההצבעה על חוק ההמלצות בוועדת הפנים של הכנסת שבראשותו, לאחר שראש הממשלה הודיע כי הוא מבקש להחריג את עצמו מהחוק.

אמסלם הודיע כי לא יקיים את ההצבעה בוועדת הפנים, כך שהחוק לא יאושר בזמן כדי להביאו להצבעה במליאה. במקום זאת, ההצבעה תידחה להמשך השבוע או לשבוע הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות