לידיעת ‘הפלג’: כלא 4 וכלא 6 יועברו לבסיס כליאה מרכזי סמוך לבית-ליד

חיים טוויל
|
ט' כסלו התשע"ח / 27.11.2017 14:35
משרד הביטחון פרסם מכרז לאיחוד כלא 4 וכלא 6 בקריה משפטית חדשה אחת, שתוקם ליד בית-ליד • הפרויקט יהיה בהיקף של למעלה מ-30 אלף מ”ר – שבמרכזו כלא צבאי חדש ומתקדם עם כ-1,000 מקומות כליאה, ולצידו בתי הדין

בתום עבודת מטה משותפת לצה”ל ולמשרד הביטחון, פרסם אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון מכרז בהיקף של מאות מיליוני שקלים להקמת מחנה ‘נווה צדק’: קריה משפטית ובסיס כליאה מרכזי – שיוקמו בבסיס בית- ליד.

מדובר בפרויקט בנייה ענקי, בהיקף של למעלה מ-30 אלף מ”ר, בפריסה של כ-150 דונם, שבמרכזו כלא צבאי חדש ומתקדם עם כ-1,000 מקומות כליאה, שיחליף את בתי הכלא המיתולוגיים: כלא 4 בצריפין וכלא 6, הממוקם ליד עתלית. זאת לצד בתי משפט צבאיים.

אל הקריה המשפטית החדשה יועתקו יחידות הפרקליטות הצבאית, בתי הדין הצבאיים מכל רחבי הארץ – חיפה, יפו, קסטינה וצריפין – וכמובן בתי הכלא הצבאיים לחיילים וחיילות.

השטח לכלוא במתחם החדש יעמוד על כ-4.5 מ”ר לכלוא, חדרי הכלואים יאובזרו בטלוויזיה, מיטות ושירותים ומקלחת לכל תא.

הפרויקט יעמוד בתקן הבנייה הירוקה של כוכב אחד לפחות, והתכנון הן של המבנים והן של הסביבה יהיו בניצול מקסימלי של אנרגיית השמש. תתבצע גם החזרת מים להשקיית צמחייה ושימוש בחומרי בניה סביבתיים.

המתחם, הן הקריה המשפטית והן בתי הכלואים, יהיה צמודים זה לזה ותתאפשר הליכה רגלית הן לאזורי התעסוקה בתוך הכלא והן אל הקריה המשפטית וממנה – תוך הפרדה מוחלטת בין הרשויות.