משהו חדש: אישה בכל חמישיה, שליטה גדולה יותר של היו”ר

ועדת החוקה של הבית היהודי מכינה חוקה חדשה: תכלול לראשונה תקנות למקרה שהמפלגה תקים הממשלה • בכיר בסיעה: "העיתוי לא מתאים. אם הוא יעלה הילוך - נפעל לסיכול כוונותיו"
שרי רוט
כ"ה סיון התשע"ד / 23.06.2014 15:09

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי  בנט, מנסה לשנות את חוקת המפלגה כך שתקנה לו שליטה גדולה יותר בבחירת החברים, מה שמעורר התנגדות בקרב חברים שונים במפלגה.

“אני עסוק כל כולי בפרשת החטיפה”, אומר גורם בכיר בסיעה לחרדים10, “ואני חושב שהעיתוי בו מנסה בנט לשנות את החוקה לא מתאים. אבל אם הוא יעלה הילוך – נפעל יחד כמה חברים לסיכול כוונותיו, למרות העיתוי ה’אומלל'”.

ועדת החוקה של הבית היהודי טרם סיימה את עבודתה, אך מסתמן שבימים הקרובים תפורסם חוקת המפלגה, שתכלול לראשונה בהיסטוריה המפלגתית תקנות למקרה שהמפלגה תהיה זו שתקים את הממשלה הבאה.

בנוסף, לראשונה תהיה הבטחת ייצוג של אישה בכל חמישיית חברי הכנסת. לפי המתגבש, החוקה תכלול גם פריימריז ליו”ר המפלגה, פריימריז נרחבים לרשימה, כאשר בעשירייה הראשונה הציבור יבחר שבעה נציגים, והיו”ר יהיה רשאי להוסיף שני נציגים משל עצמו.

כמו כן, כל חברי המועצות המקומיות מטעם המפלגה יהפכו אוטומטית לחברי מרכז.

גורמים בבית היהודי הדגישו שהחוקה יחד עם שיטת הפריימריז שומרת על כוחו של המרכז כגוף עליון ומשאירה על כנם את המוסדות הפעילים: מזכירות, ועדת ביקורת ובית הדין. הסירה מוסדות לא רלוונטים וחידשה את המפלגה עם הכנסת פורומים שנוסדו בחודשים האחרונים לבסיס החוקה. כאשר הם פועלים כבר היום בשטח ויכולים להביא מנדט.

כבר בבחירות הקודמות הייתה ליו”ר בנט אפשרות לשריין את מקום 6, אולם  והוא בחר שלא להשתמש בה. לדברי המצדדים, הרעיון של מתן האפשרות לאיזונים הוא כדי לאפשר ליו”ר להביא אישי ציבור חזקים אל הרשימה, מבלי שהללו יצטרכו להיבחר בפריימריס.

הטיוטה שמכינים חברי ועדת החוקה תובא לאישור המרכז בקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות