בן דהן הכניע את החרדים: הודיעו מי נציגיהם בגוף הבוחר בירושלים

הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים הכריעו מי יהיו נציגיהם בגוף הבוחר לרבנות העיר • למרות מינוי הנציגים: ימשיכו לנסות לדחות הבחירות, כדי לסכל את מועמדותו של הרב אריה שטרן
נחמן וייס
כ"ה סיון התשע"ד / 23.06.2014 13:40

הבחירות לרבנות ירושלים: הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים הודיעו מי יהיו נציגיהם בגוף הבוחר לרבנות העיר.

לפי החלוקה בין הסיעות, ליהדות התורה ישנם 6 נציגים, לש”ס 4, ולבני תורה נציג אחד.

כבר לפני שלושה חודשים נתבקשו סיעות מועצת העיר להגיש את רשימת הנציגים שלהם בגוף הבוחר. הסיעות החילוניות והדתיות הגישו כבר אז את הרשימות. אך הסיעות החרדיות סירבו להגיש את רשימת הנציגים, כשהנימוק הרשמי הוא כי קיבלו חוות דעת משפטית שקבעה, כי כל עוד לא נתמנתה ועדת בחירות לרבנות, אין אפשרות לבחור את חברי הגוף הבוחר.

בישיבת המועצה בה אושרו נציגיהם של הסיעות הציוניות, נמנעו חברי המועצה החרדים מלהשתתף בדיון, והחרימו את ההליך כולו, בטענה שהם מסרבים ליטול חלק בהליך שאינו תקין.

אולם כפי שדיווחנו בחרדים10, הסיבה האמיתית לדחיה הייתה לגרור רגליים כדי לגרום למועמד הציוני הרב אריה שטרן לעבור את גיל 70, ולהיפסל מלהתמודד בבחירות.

סגן שר הדתות אלי בן דהן הודיע לראש העיר ניר ברקת, כי במידה והסיעות החרדיות לא יבחרו את נציגיהם, שר הדתות נפתלי בנט ישתמש בסמכויותיו וימנה נציגים מטעמו במקומם. בתחילה גם איום זה זה לא הרתיע את החרדים, שהצליחו לחמוק מהגשת הרשימה גם בישיבת המועצה לפני כחודש.

אך כעת נדמה כי כלו הקיצין, ולאחר התראה נוספת מצד משרד הדתות, ולאחר כינוס ועדת הבחירות בשבוע שעבר, התקפלו בסיעות החרדיות, ובישיבת המועצה שתתקיים ביום חמישי יאושרו הנציגים החרדים בגוף הבוחר.

נציגי יהדות התורה הם: חברי המועצה יעקב הלפרין (שלומי אמונים), יוחנן וייצמן (גור), מיכל הלברשטאם (בעלזא), יו”ר מזכירות דגל התורה אלי ויינמן, אברהם וובר, ומשה גורא.

גורם בכיר המעורה בפרטים אומר לחרדים10, כי רשימת הנציגים נקבעה לאחר ישיבת סיעה מתוחה ולא פשוטה, כשמכיוון וישנם 8 נציגים ביהדות התורה ורק 6 נציגים בגוף הבוחר, כל אחד טען “כולה שלי”, וביקש נציג מטעמו.

נציגי סיעת ש”ס יהיו  חברי המועצה מיכאל מלכיאלי ונחמניאל סבן, ולצידם ארז מלול אברהם בצלאל, עוזר סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן.

נציג סיעת בני תורה יהיה יהושע פולק.

אבל, למרות מינוי הנציגים, הסיעות החרדיות לא אומרות נואש מניסיון לעכב ככל האפשר את מועד הבחירות לרבנות ירושלים.

בשיחה עם חרדים10 אומרים גורמים בסיעות, כי כעת יעשה מאמץ לערער על רשימת בתי הכנסת שנציגיהם ישתתפו בגוף הבוחר. “הרשימה הזאת מסתמכת על נתונים מלפני שלוש שנים, שכבר אינם רלוונטים”, הם אומרים.

נציגי שס בגוף הבוחר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התחברות הבית היהודי לשונאי ה' וישראל(ערב רב)
    23/06/2014 19:03
    הבית היהודי
  1. התחברות הבית היהודי לשונאי ה’ וישראל(ערב רב),היא זו שהביאה למצב הנוכחי.ובגלל שסמכו על,כוחי ועוצם ידי.מי ששמר עלינו,מפני כל האמצעי לחימה והמנהרות שנמצאו,ומי ששמר עלינו שאסד ואו אירן ואו גורם אחר שלא ירו עלינו,נשק כימי ואו אטומי,הוא זה ששומר עלינו תמיד,ולא צה”ל ואו השב”כ המשטרה ואו המוסד.אסור לאדם להכניס עצמו לניסיון,בצה”ל יש אין ספור של ניסיונות,של חילולי שבת וגילוי עריות(נידה)לכן אין שום מצווה להתגייס לצה”ל,ודרך הגב,גדול עוון המחטיא,יותר מהחוטא)לא כל שכן,ועל אחת כמה וכמה מי שמתגייס לצבא שיש בו כל כך הרבה ניסיונות גדולים וחמורים,כשאני הייתי בצה”ל רוב החיילים לא עמדו בניסיונותיהם.למדינה אין כסף לעודד ילודה(קצבאות ילדים)אבל להפלות חינם,לרצח עוברים במעי אימם,יש הרבה כסף,ממשלת ערב רב,הפלות נמצאות בסל התרופות.
    אבל עזרה וסיוע ליהודים במדינה אין,אם זה היה לערבים אז כן היה.משרדי הממשלה מלאים בעובדים ערבים,אבל ליהודים,שימשיכו לחפס.
    ויש לשחרר מיד את כל הבנות משירות בצה”ל או מכל שירות אחר.