מחבל חמאס ששוחרר בעסקת שליט רצח השוטר בליל הסדר

פוענח רצח סגן-ניצב ברוך מזרחי, בן 47 ממודיעין, בערב ליל הסדר ליד חברון • הרוצח, פעיל חמאס ממשוחררי עסקת שליט, ירה על רכבים שנעו באזור מחסום תרקומיא שליד חברון • בנו סייע לו בהכנות ובאיסוף הראיות • נעצרו שבועיים אחרי הרצח • צפו בוידאו: כך לכד הימ"מ את המחבל
כ"ה סיון התשע"ד / 23.06.2014 13:48

אנשי שב”כ ולוחמי ימ”מ של המשטרה עצרו חשודים בפיגוע הירי שבו נהרג השוטר סגן-ניצב ברוך מזרחי, בן 47 ממודיעין, בערב ליל הסדר ליד חברון. כך הותר היום (שני) לפרסום.

החשודים, אב ובנו מהכפר אידנא שבאזור חברון, נעצרו שבועיים אחרי הרצח.

בחקירתם התברר, כי האב זיאד עואד, בן -42, ביצע את הפיגוע בעצמו, ובנו עז אדין זיאד חסאן עואד בן ה-18 סייע לו בהכנות, באיסוף הראיות לאחר מכן, ובמילוט מזירת הרצח.

מהחקירה עלה עוד, כי האב הוא מחבל חמאס, שהיה בכלא בעבר בגין רצח של משתפי פעולה – שוחרר בעסקת חילופי השבויים של גלעד שליט.

נגד השניים הוגשו היום כתב אישום, המייחס לאב עבירה של גרימת מוות בכוונה ושבעה סעיפים של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאה, החזקה וייצור נשק. הבן נאשם בעבירה של סיוע לגרימת מוות בכוונה ובשבעה סעיפים של סיוע לניסיון לגרימת מוות בכוונה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ועבירה של נשיאה, החזקה וייצור נשק.

חשודים ברצח ברוך מזרחי

בין היתר עלה מחקירת שני המחבלים, כי האב רכש אופנוע והשיג רובה קלצ’ניקוב לביצוע הפיגוע. כשבוע לפני הפיגוע הוא הגיע למקום, לשם איסוף מידע ותצפית. הבן הודה בחקירה שהיה מודע לכוונת אביו לבצע את הפיגוע לקראת חג הפסח, ואף הסגיר את הנשק ששימש לירי.

בערב ליל הסדר ירה עואד עשרות כדורים לעבר שבע מכוניות ישראליות שנעו בכביש 35 באזור מחסום תרקומיא שליד חברון. ניצב-משנה מזרחי הי”ד נהרג במקום מהירי. רעייתו בת ה-41 של מזרחי שהייתה במכונית נפצעה ופונתה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בירושלים. ילד בן תשע שהיה במכונית אחרת נפצע באורח קל מרסיס.

מידע מודיעיני מדויק

המעצר של השניים בוצע בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהתקבל משירות הביטחון הכללי. המחבל אותר בביתו שבכפר אידנה וכוח ימ”מ הגיע למקום, כיתר את הבית וכרז למחבל לצאת. המחבל הסגיר את עצמו, ללא התנגדות.

חקירת זירת הרצח בוצעה בעבודה משותפת של חוקרי זירה של מחוז ש”י ושל קציני המעבדה הניידת, המתמחים בחקירת זירות מורכבות. בעבודה מאומצת ומקצועית של מעבדות מז״פ זוהו למעלה מ-50 תרמילים שעל פי ממצאי הבדיקה נורו מכלי נשק אחד, וכמו כן על גבי המחסנית אותרו טביעות אצבע ושרידי DNA מהם הופק פרופיל .DNA

השוואה בין טביעות האצבע והפרופיל לאלו של מספר חשודים שהציפה היחידה, הניבו התאמה לחשוד אחד בשני האמצעים (DNA וטביעות).

מפקד מרחב חברון, נצ”מ ישראל טל, הודיע לאלמנתו של ברוך ז”ל על לכידת מרצחיו.

משפחת ברוך מזרחי

רצח בדרך לסעודת חג

נצ”מ ברוך מזרחי ז”ל נרצח בפיגוע ירי סמוך לצומת תרקומיא בערב פסח בעת שהיה עם בני משפחתו בדרכו לחגוג את ליל הסדר בקרית ארבע.

נצ״מ מזרחי ז״ל שימש ראש מדור באגף המודיעין של המשטרה וסגן אלוף במיל’ ביחידת 8200. הוא היה שותף משמעותי בעיצוב מחלקת הסיגינט ובבניית מערך כוח האדם בתחום הטכנולוגיה המבצעית במשטרת ישראל.

בצנעה ובחשאיות תרם תרומה ניכרת למאבקה של משטרת ישראל בפשיעה החמורה והמאורגנת ובפשיעת הסייבר על סוגיה. מעבר לתפקידיו הרשמיים, הוביל פרויקטים רבים בתחום התמחותו, הטביע את חותמו במגוון רחב מאוד של תהליכים ותרם תרומה רבת ערך למשטרת ישראל ולאזרחי מדינת ישראל.

מפכ”ל המשטרה התייחס לפיענוח הפיגוע: ” התחייבתי לעשות כל מאמץ יחד עם גופי הביטחון האחרים על מנת לשים יד על המרצחים הארורים והיום אני מודה ליחידות המשטרה מחוז ש”י, ימ”מ ומז”פ, צה”ל ושירות הביטחון הכללי על פיענוח הרצח המזעזע של קצין המשטרה.

אני מעביר מסר ברור לכל הנוגעים בדבר כי פיגועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם, מדינת ישראל ומשטרת ישראל לא תתפשר על ביטחון אזרחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות