גם מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי ייכללו בהטבת 0% מע”מ

משרד האוצר השמיט תחילה את המתנדבים החרדים ובחורים שקיבלו פטור מצה"ל - מלקבל את ההטבה • בעקבות פניית מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ההחלטה שונתה
יוני גרין
כ"ה סיון התשע"ד / 23.06.2014 12:04

בתזכיר חוק  מע”מ אפס לרוכשי דירות שהופץ לפני כ-3 שבועות על-ידי משרד האוצר, נכללת הגדרת ‘רוכש מוטב’ הקובעת כי בוגרי צבא ושירות לאומי יזכו להטבת 0% מע”מ על דירה ראשונה שירכשו.

אלא שהנוסח הראשוני שהופץ לא כלל בתוכו את המתנדבים החרדים, ולא את הבנים שקיבלו פטור מצה”ל והתנדבו לשירות הלאומי-אזרחי, מכיוון שהקריטריונים לקבלת ההטבה על פי ההצעה הינם: שירות של מינימום 18 חודשים לגברים, ו-12 חודשים לנשים.

קביעה של מינימום 18 חודשי שירות לגברים במקום 12 חודשי שירות, הינה בעייתית הן מבחינת המשרתים החרדים שסיימו שירות אזרחי של 12 חודשים, בהתאם לאורך השירות שהיה קבוע בחוק לפני אישור החוק החדש לשוויון בנטל, והן מבחינת בנים שקיבלו פטור מצה”ל ומתנדבים לשירות הלאומי למשך 12 חודשים או יותר (לא חרדים, מקבלי פטור מסיבות רפואיות ואחרות).

לאור כך, מתנדבים רבים היו מוצאים עצמם לא זכאים להטבה זו, מסיבות של ניסוח שגוי אשר אינו תואם את הגדרות השירות הלאומי-אזרחי לכל אחד מהמגזרים המתנדבים בו.

בעקבות כך, פנה מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג’רבי, למנכ”לית משרד האוצר, יעל אנדורן, בבקשה לתקן אפליה זו, ולכלול בתוכה גם את המשרתים החרדים ואת הצעירים שקיבלו פטור משירות בצה”ל והתנדבו לשירות הלאומי.

השבוע התבשרו ברשות השירות הלאומי-אזרחי שהערת מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג’רבי התקבלה, ובנוסח החוק המוצע שונו הקריטריונים לזכאות בהטבה, וכעת עומדים על מינימום של 12 חודשי שירות, הן לגברים והן לנשים.

מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג’רבי: “אני מברך על כך שהסתייגותנו התקבלה, ושבעקבות פנייתנו בברכת השר הממונה, ח”כ אורי אורבך, גם המתנדבים החרדים והבנים שקיבלו פטור מצה”ל נכללים כעת בקבלת ההטבה”.

עוד הוסיף ג’רבי: “קרוב ל-17,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם במשך שנה או שנתיים למדינת ישראל במגוון תחומים, ויש להכיר להם תודה על כך. לא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים גם הם לאחר שירותם לאותן ההטבות המוקנות לבוגרי השירות הצבאי בבואם לרכוש את דירתם הראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות