רב בכיר שמשפחתו מהנהגת ש”ס: ‘אלי ישי נבל? הזדעזעתי! אני עוזב’

שרי רוט
|
ה' חשון התשע"ח / 24.10.2017 22:09
יותר ויותר רבנים מביעים מורת רוח מהמתקפות על אלי ישי • רב בכיר בש”ס לחרדים 10: “כל מה שאנחנו שומעים כעת בתקשורת – זה לשפוך את דמו לחינם” • “אני יודע שיש תחרות, אולי אפילו שנאה, אבל תמיד ציפיתי שיתאחדו. אבל התבטאויות כאלו מול אדם כשר כזה? אני עוזב את ש”ס”

קולו היה נשמע נחרץ כשפתח את שיחת הטלפון שלו. בתחילה הסכים הרב לחשוף את שמו  – ובעיקר את שם משפחתו, משפחת רבנים מפורסמת – כמו גם את העיר בה הוא מתגורר. אבל אז החלטנו במערכת חרדים 10 לשמור את הפרטים חסויים, כדי למנוע לחצים שיופעלו עליו, אם יופעלו.

כבר בשיעור השבועי שהוא מוסר במקום בו הוא מכהן כרב, העביר את המסר הבא לבני קהילתו.

מדובר ברב שהצביע בבחירות האחרונות למפלגת ש”ס, מזוהה איתה בכל ליבו במהלך השנים האחרונות, כמו גם בשנות חייו של הגר”ע יוסף זצ”ל. ובכל זאת, משהו בימים האחרונים זעזע אותו, עד כדי שקיבל החלטה נחושה: לעבור לתמוך באלי ישי.

את מה שאומר הרב בקולו, לבני קהילתו, אומרים יותר ויותר רבנים שנקעה נפשם מהפילוג הספרדי, בלחש.

“אמרתי השבוע בשיעור שלי לאנשים בקהילה שלי, אני מכיר את אלי ישי אישית. 14 שנה עבדתי איתו. כל ה-14 שנים האלו הייתי קשור איתו מאוד חזק, וזה אדם שכל מה שאנחנו שומעים כעת בתקשורת – זה לשפוך את דמו לחינם. זה אדם שהיה נאמן ברמות שאי אפשר לתאר את הדבקות והנאמנות שלו לרב עובדיה, יותר מהרבה עסקנים שמתיימרים לייצג אותו”, אומר הרב בשיחה עם חרדים 10.

הרב ממשיך: “אלי ישי הוא אדם שהכרתי אותו תחת כותרת אחת שנקראת אמת! האיש הזה אמיתי, האיש הזה יורד לעם, היה לכל דבר שבציבור חוזר, עונה, שואל, מתעניין. לא כמו אלו שברגע שמקבלים את המשרות שלהם, לך תחפש אותם”.

 בשיחה הוא מספר על בעיה שהתעוררה בעירו, ואיך העיר את אלי ישי בשעות מאוד מאוחרות בלילה וביקש את עזרתו. “אלי לא רק שענה לי מיידית, אלא כבר למחרת בבוקר סידר את העניין על הצד היותר טוב”. בכוונה איני נכנסת לסיפור המעשה עצמו, בכדי למנוע את זיהויו של הרב.

“בש”ס היום לא מצאתי הכרת הטוב. אתה עושה משהו למערכת, למחרת היא לא מכירה אותך”. הוא מספר למה הוא מתכוון, אבל שוב, כדי למנוע זיהוי אני משמיטה את הפרטים.

 מה היה קו פרשת המים שהכריע את הכף? – אני מנסה להבין.

מתברר, שהאמירה שנאמרה השבוע בפומבי כי אלי ישי “נבל” – היא שהרתיחה אותו.

“זו אמירה חמורה מאד!” הוא מדגיש.

הרב עובדיה יוסף בביתו

הרב עובדיה יוסף זצ”ל. צילום: ישראל ברדוגו

אמירה כזו או דומות לה נאמרו גם במהלך מערכת הבחירות, אני מזכירה לו.

“אני אגיד את האמת, אני לא מאד עוקב, אבל השבוע שמעתי, והזדעזעתי! יושבים חברי מפלגה סביב שולחנו של חכם שלום כהן, ואז הוא מדבר נגד אלי ישי, ויו”ר ש”ס עוד מעודד את האמירות האלו ומוסיף כהנה וכהנה”.

• מה חדש בזה? הרב לא ידע שיש יריבות בין שני האישים?

“אני יודע שיש תחרות, אולי אפילו שנאה, אבל תמיד ציפיתי שסוף סוף יתאחדו לאחות את השורות. זה לא קרה. אז נניח החלטתם להיפרד והיה מה שהיה, לא נכנס לזה, אבל התבטאויות כאלו מול אדם כשר כזה?

“תחשבי טוב, מי זה שעומד מעליו – זה הרב מאזוז! זה המקווה טהרה שלנו לעם הספרדי בארץ! ואם הוא גם נותן את ידיו ושם את ראשו על אלי ישי זה כבר מספיק לי”.

• אז אם ככה, למה בבחירות האחרונות הרב תמך בש”ס?

“האמת שלא רציתי להיכנס לתככים עם ש”ס. אבל אחרי הבחירות היה לי כאב גדול שאלי ישי לא נבחר. השבוע החלטתי שעלי להיות אמיץ, להפסיק להסתתר. כבר התחלתי בשיעור אחר הצהריים לדבר עם הקהל, זו קהילה שהיא מאד כפופה אלי. אני אגב לא מקבל תקציב מאף אחד, לא קשור לאף משרד ממשלתי, כך שאין מה לעשות נגדי.

“אני לא מסתתר, אני לא מתחבא, אני לא דו פרצופי. אמרתי בגלוי את מה שהיה לי להגיד. ואני אומר דבר פשוט: אלי ישי אף פעם לא החזיק מעצמו. היה למעלה והבין שזה בשביל להסתכל על הציבור שנמצא תחתיו וזה הייחוד שיש לאיש הזה”.