המבצע בחברון קרוב לסיומו • החיילים: לא נפסיק לחפש

המטרה המשנית - פגיעה בראשי ותשתיות חאמאס הושגה ובתוך ימים ספורים יסתיים המבצע גם אם לא יימצאו הנערים • הסיבה: בנק המטרות של צה"ל אוזל והראמאדן בפתח • החיילים בשטח לא מוכנים לוותר והופכים כל אבן: "המאמץ שווה, אנו נמצא את החטופים"
אליעזר היון
כ"ה סיון התשע"ד / 22.06.2014 23:52

10 ימים חלפו משעת חטיפתם של שלשת הנערים בצומת אלון שבות, והחיפושים אחריהם לא הניבו עד כה כל תוצאות. כל סימני חיים, או מידע מודיעיני משמעותי לא התקבל, והחשש לגורלם גובר. גם סופו של המבצע נראה קרוב, וגם אם לא ימצאו החטופים, הוא יסתיים ככל הנראה בימים הקרובים, כך מסר קצין בכיר לכתב וואלה חדשות. לדבריו, הסריקות בשטח וחקירת העצורים יימשכו, אך הנוכחות המסיבית של החיילים בשטח תסתיים בתוך מספר ימים. הסיבה: ‘בנק המטרות’ של צה”ל אוזל, ופעילי הארגון נעצרו ברובם. גם העובדה כי חג הרמאדאן קרב מקשה על המשכו של המבצע בלב האוכלוסיה המקומית. 

ועם זאת אנשי יחידת החילוץ של לוחמי האש ויחידות מיוחדות של צה”ל חדורי אמונה ואחוזי התלהבות. במהלך הימים האחרונים נהפכה כל אבן באזור ההררי של צפון חברון ונסרקו מאות בורות וחללים בהם עשויים להימצא סימני חיים לנעדרים. לכתבים בשטח הם אמרו היום: “זהו מאמץ אך הוא יהיה שווה בסוף, אנו נמצא את החטופים ויהיה בסדר. זו משימה לאומית”.

לחיילים שבשטח הצטרפה היום [א] יחידת יהל”ם – יחידת הנדסה למשימות מיוחדות, ותפקידם הוא לטפל באמצעי הלחימה שנחשפו, הכוללים רימונים מטענים וכלי נשק. במהלך החיפושים מצאו הלוחמים בונקרים, מנהרות, ועשר מעבדות נפץ.

החטיפה לא משתלמת

עד כה נעצרו למעלה מ- 350 עצורים פלסטינים, רובם פעילי ארגון חאמאס. כל משוחררי ‘עיסקת שליט’ השייכים לארגון הושבו לבתי הכלא בגין מעורבות בפעילות טרור, או בשל מידע מודיעיני כי חרגו מתנאי השחרור שנקבעו. בצה”ל מבקשים להבהיר לארגון כי החטיפה לא משתלמת. מחבלים לא ישוחררו תמורת ישראליים, ואדרבה, גם אלו ששוחררו חוזרים לבתי הכלא.

דובר צה”ל תא”ל אלמוז אמר היום כי “כל נבט ירוק של חמאס שהונבט ביהודה ושומרון בשנים האחרונות מסוכל על ידי לוחמי צה”ל”, הוא הוסיף כי “נמצא קשר בין אגודות אזרחיות לבין טרור מרצועת עזה וגם זה מטופל בשטח ומול ידיעות מודיעיניות. נמשיך עד להפסקתו ולהבאת האנשים הביתה”.

עוד אמר אלמוז כי “אנחנו בעיצומו של יום עמוס בפעילות מבצעית בכל הגזרות ואני רוצה לעשות רגע סדר בדברים. כאן ביהודה ושומרון ממשיך המאמץ העיקרי של עשרת הימים האחרונים לחיפוש אחר שלושת הנערים. אנחנו מנהלים מאמץ מאד גדול הן במישור המודיעיני-מבצעי והן בחיפושים כאן בשטח והמאמץ הזה יימשך גם בימים הקרובים”.

הנחת העבודה: הם בחיים

שאלת מצבם של הנערים החטופים הוזכרה היום בתדרוך שנתן דובר צה”ל לתקשורת. הוא הבהיר כי על פי המידע שמצוי בידי צה”ל ניתן להניח כי הנערים בחיים “אנו מבינים את הרגישות של המידע לגבי מצבם של החטופים”, אמר אלמוז, “המידע שיש בידינו מאפשר להניח את ההנחה הזו שהם בחיים. נמשיך לחפש ולהפוך כל אבן עד שנגיע אליהם. אנו מבינים את מה שקורה בשטח ומתאימים את הפעילות המבצעית כל הזמן מול היעדים המודיעיניים ומול הפעילות המבצעית בשטח”.

רחלי פרנקל, אמו של החטוף נפתלי פרנקל, אמרה היום אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות איי פי: “קשה לנשום, אבל אנחנו עושים את זה. עשרה ימים זה מאוד קשה, כשאתה מצפה שהבן שלך יחזור הביתה מבית הספר. אלה ימים קשים מאד, זה מאמץ עבורנו לאכול ולישון, לא תמיד זה מצליח, אבל אנחנו מקווים, אנחנו מאד אופטימיים שנראה אותו בקרוב ואנחנו מנסים לשמור על שפיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות