ח”כי דגל בעד SMS: דורשים שמוקד 100 יקבל גם מסרונים

על פי הצעת החוק שהניחו גפני, מקלב ואשר, ניתן יהיה לפנות אל המוקד גם באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני: "במקרים כמו אירוע חטיפת הנערים פנייה באמצעות SMS יכולה הייתה לשנות את המצב"
שרי רוט
כ"ד סיון התשע"ד / 22.06.2014 20:44

גופי החירום בישראל המפעילים מוקדי חירום דוגמת מוקד 100 של משטרת ישראל, יחויבו להנגיש את המוקד לציבור – כך שניתן יהיה לפנות אליו גם באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני, ולא רק בשיחה טלפונית, כפי המצב היום.

כך מציעים חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר, בהצעת חוק חדשה שהונחה היום (ראשון) על שולחן הכנסת.

הצעת החוק נולדה בעקבות שיחת הטלפון של אחד משלושת הנערים החטופים למוקד המשטרה, ופנייתו לא הובנה. לדברי הח”כים, פנייה באמצעות מסרון SMS יכולה הייתה לשנות את המצב.

“לאור אירוע חטיפת הנערים במהלכו יצרו הנערים קשר עם משטרת ישראל, אך ככל הנראה בשל מצוקתם והמצב בו נמצאו לא יכלו להבהיר בצורה ברורה את הסיטואציה אליה נקלעו, ולכן גם לא הייתה להם אפשרות לקבל הנחיות כיצד עליהם לפעול – ולאור מקרי מצוקה נוספים, כגון אדם המסתתר בזמן אירוע אלים בו אין לו אפשרות לשוחח עם מוקד המשטרה, מוצע לחייב את משטרת ישראל לאפשר פניה אליהם באמצעות מסרון או באמצעות התכתבות בדואר האלקטרוני”, כותבים מציעי החוק בדברי ההסבר.

בנוסף, יכול מוקד שכזה לסייע לכבדי שמיעה המתקשרים למשטרה, למגן דוד אדום ולמכבי אש ומתקשים מאוד למסור אינפורמציה באופן יעיל, עקב מגבלתם. רמת הקושי משתנה בהתאם לרמת המגבלה ממנה הם סובלים, והיא נעה מסרבול השיחה ועיכוב העברת המידע הדרוש למוקדן ועד חוסר יכולת מוחלט לתקשר באופן יעיל במקרים של חירשות מוחלטת.

“הצעת החוק באה לפתור בעיה זו באמצעות הנגשת מנגנוני פנייה חלופיים למוקדי החירום. ההצעה מחייבת את מוקדי החירום להתאים עצמם כך שיוכלו לקבל פניות באמצעים נוספים, כך שגם כבדי שמיעה וחרשים יוכלו לפנות למוקדי החירום ולתאר את הפרטים הנדרשים לצורך העזרה לה הם נזקקים”, מסבירים מציעי החוק.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך לאפשר הודעות גם בכשרים
    23/06/2014 10:52
    נח
  1. זו בדיחה?
    23/06/2014 18:15
    תמים
  2. הרי אסור לנו החרדים מסרונים