ואנחנו קראנו להם ד”לים, עמלק?

הציבור החרדי והדתי לאומי היו מסוכסכים ומפולגים כפי שלא היו מעולם • אלא שאז הגיעה החטיפה והאימהות, כמו גם הצעירים החרדים, גילו תעצומות נפש נדירות • אם זה 'עמלק', אינני יודע איך נראה יהודי
ישראל בלק
כ"ד סיון התשע"ד / 22.06.2014 15:32

השתלשלות האירועים העצובים האחרונים מובילים אותי למסקנה אחת ברורה: חייבים להפריד את הדת מהפוליטיקה. מדוע? אבקש לחזור אתכם לימים שלפני חטיפת בחורי הישיבה, לימים בהם הציבור הדתי והחרדי היה מסוכסך ומפולג כפי שלא היה מעולם.

את אש השנאה והמחלוקת ליבו העיתונים שהקפידו לקרא לציבור הדתי בכוונה תחילה בתואר המזלזל הציבור הד”ל. הציגו אותם כרודפי הדת והתורה. עמלק קראו להם – בית של גויים.

ואז הגיעה החטיפה הנוראה ופתאום כולנו בני איש אחד נחנו. כתף אל כתף אנו עומדים יחד בזעקה ובתפילה, קורעים את השמים בתחינה לשובם של הבנים הביתה.

אימהות כואבות ודואבות עומדות מול הניסיון הגדול, אולי הגדול ביותר שיכול לעמוד בו אדם,  בחוסן נפשי ותעצומות שלא נראו פה אי פעם, ומעל הכול משדרות אמונה זכה, טהורה ואמתית בבורא עולם.

אמא, שביציאה מעצרת תפילה לשלום בנה ניגשת לקבוצת ילדים ומעודדת אותם כי גם אם חלילה הסיפור ייגמר על הצד הרע אל להם לבוא בטענות לקדוש ברוך הוא כי “גם לאבא מותר לומר לא”, ו”הקב”ה לא עובד אצלינו”.

צילומים של הנערים מראים בחורי ישיבה, בני עלייה, כאלו שעל הסטנדר שלהם בבית המדרש הם הדביקו פתקים, בהם נכתב באילו תחומים עליהם להתחזק ועל אילו מידות עליהם לעבוד יותר.

בימים האלו, מעקב אחרי המשפחות והציבור הדתי והחרדי משלבים ידיים ככה – זה הוא מעקב אחרי ספר מוסר חי. לא פחות.

אני מתבונן בדברים ותמה – אם כך נראה עמלק ובית של גויים – כיצד נראה יהודי?

דברים אלו גורמים לי להגיע למסקנה – בואו נפריד את הדת מהפוליטיקה! נכון. פוליטית יש מחלוקות. אבל הציבור הדתי הוא לא אויב של החרדים וההיפך. אנשים אחים אנחנו. הפוליטיקה החרדית יוצאת נגד זו הדתית על רקע מינויים פוליטיים. מדוע הם מונו? למה הם בקואליציה בעוד אנחנו, השותפים הטבעיים, מוצאים את עצמנו בחוץ? החורבן מתחיל כאשר נוצרת זליגה מהשדה הפוליטי, לשדה הציבורי. פתאום הציבור כולו מוקצה מחמת מיאוס. זה אסונינו הגדול.

ההיסטוריה חוזרת על עצמה

בפרשת השבוע שקראנו בשבת האחרונה מסופר על המחלוקת אולי הידועה ביותר בתולדות העם היהודי.

גם שם, המחלוקת של קורח ועדתו החלה על רקע של מינוי פוליטי. קורח בא בתלונה למשה על שמינה את אהרן לכהן: מדוע אתה ממנה אותו, מלין קורח, ולא אותי, השותף הטבעי? אהרן אתך בקואליציה רק בגלל שהוא “אח” ולא כי מגיע לו.

סוף המחלוקת ידוע לכל, קורח ועדתו נבלעו באדמה ועל פי הגמרא בסנהדרין הם עומדים שם וזועקים “משה אמת ותורתו אמת” – שכן ברגע שמנתקים את השיקולים הפוליטיים ומתבוננים בדבר אחד “בתורתו אמת” מבינים שהתורה, תורה אחת היא, דברי אלוקים חיים ולא משנה מהו צבע הכיפה שעל ראשך.

בימים האחרונים מסתובבות בקשות להתחזק במספר דברים שיהיו לזכות הנערים. בעיני האחדות הזו היום, היא אחת הקריאות הקריטיות ביותר לה כולנו צריכים להקשיב, ובטוחני שהיא תעמוד לזכותם.

בואו נתחזק יחד באהבה הזו, נעמוד כתף אל כתף ונזעק יחד, דתיים וחרדיים “משה אמת ותורתו אמת”.

הדפס כתבה

16 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל כך צודק!
    22/06/2014 15:48
    סיון
  1. הכותב כותב בצורה יפה ונוגעת ללב. למה לנו הפילוג המטומטם הזה בגלל ג’ובים פוליטיים! בואו נחבק האחד את השני. ביחד זה תמיד יותר טוב מלחוד. יישר כח

  2. בית של גויים
    22/06/2014 15:56
    David
  3. את הביטוי בית של גויים טבע הגרע יוסף ואת השידוך למעשי עמלק ביצע הרב שלום כהן. התכבד נא ישראל ואל תשתמש במטבעות הלשון של גדולי ישראל על מנת לזלזל בהם ובמה שאמרו.
    ישנם מעשים נוראים שנעשו ונעשים על ידי שלוחי הציבור הדתי לאומי, ואין זה סותר את מאמר חזל, כל המציל נפש מישראל כאילו קיים עולם מלא.
    אנו מתפללים לשובם של הבנים ועדיין מקווים שעושי מעשי הזמרי למיניהם יתעשתו ויחזרו בתשובה.

    • זהר   24/06/2014 00:32

      תתבייש לך,

  4. כל כך צודק כל כך נכון
    22/06/2014 16:05
    דתי לאומי
  5. אנחנו רוצים אחדווווווווות.
    אני אוהב את הציבור החרדי אהבת נפש, הם לא נטל ולא שום קישקוש אחר.
    אני מכיר חרדים שהם יותר ציונים מציונים, יש בהם אהבת תורה אהבת ישראל ואהבת הארץ ללא פשרות.
    וללא שום קשר לכל זה אני אוהב אותם ללא תנאי, בני איש אחד אנחנו, תבינו את זה.
    די כבר עם הפילוג, נשבר לנו מזה.
    מה לנו בארץ הזאת בלי אחדות? בלי תורה? בלי צבא? הלי חסד?
    יתמקד במה שהוא טוב.
    אחדות ביננו זו הגאולה

  6. אמירות אלו יוחסו במתכוין לפוליטיקאים בלבד
    22/06/2014 16:46
    פפושדו
  7. הכותב הנכבד היה יכול לחשוך אריכות הדברים לו היה מצטט את מרן זיע״א. מרן אמר זאת בשתי מילים. אנחנו אוהבים ומכבדים את כולם. אנו כועסים על הפוליטיקאים בלבד.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   24/06/2014 11:29

      תסתובב ברחוב והבט כמה ביטויי שנאה יש כלפי כלל הציבור הדתי-לאומי ונגד ישיבותיהם ורבניהם שליט”א, אם תוכל לספור אותם. נכון, הגר”ע יוסף זצ”ל דיבר אולי רק נגד פוליטיקאים מסויימים, אבל השנאה נמצאת ממש ממש נגד כל הציבור הזה, וזלזול בת”ח גדל כל הזמן לצערי. לעומת זאת, יש הרבה מאוד כבוד וחרדת קודש בציבור הדתי-לאומי כלפי רבנים חרדים.

      • אנונימי   24/06/2014 11:59

        הציבור החרדי בז ברובו לציונות הדתית מהסיבה הפשוטה שהציונות כבר פאסה עבהר מן העולם ורק בצינוות הדתית עוד יש מי שמתעקש לשמר את ה’גחלת’.
        לעומת זאת בציונות הדתית יש שנאה עמוקה לציבור החרדי באשר הוא.

  8. טור מעולה
    22/06/2014 18:08
    יוסף
  9. מאוד אהבתי את הטור הקודם שלו וגם הטור הזה מעולה. הוא מביא זוויות מעניינות. אני בטוח שעוד נשמע עליו הרבה והטורים שלו יעשו הרבה תעודה ורעש. צריכים עוד כמה כאלו בציבור עם כתיבה קולחת, זוית ראייה מיוחדת ואמירה ערכית.

  10. כנסו
    22/06/2014 20:00
    מלכי
  11. כתב יפה אם כי צריך להיזהר במה שאמרו גדולי ישראל ולא להשתמש במטבעות לשון שלהם שכוונו לפוליטיקאים. מקווה שיפרסם עוד טורים

  12. אוהבים אתכם, רק בעיה קטנה
    22/06/2014 23:14
    אוהב כל יהודי
  13. תחזירו את הכסף

  14. הכותב דמגוג, הציבור הדל
    23/06/2014 11:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. עניים, בילדים חרדים רעבים, הציבור הדל”י נלחם בבחורי ישיבות קדושות במטרה לחלנם באמצעות המשטר הציוני וצבאו, הצהרתם כבר באמצעות “רבניכם” כי אתם קרובים יותר ליאיר לפיד באשר לחרדים (אגב: הצהרה מבורכת), נציגכם הבכיר ביותר הכריז בועידה הקונסרבטיבית על הזדהות, שר החינוך שהנו רב דל”י דגול הכריז על הכנסת תאורית “הקופים” למסלול לימודם של ילדי ישראל ועוד ידכם נטויה להחרבת עולם התורה, שלא יצלח בידכם,
    על כן, לכל המתמוגגים מהטרמינולוגיה הדלי”ת של גלגול עיניים כלפי מעלה עם חיוך צדקני מרוח בה בעת ששבעים תועבות בלבם, אנא הבדלו מתוך העדה הרעה הזאת.
    (ללא קשר לזאת, עלינו להעתיר בתפילה בעד 3 נערים יהודיים שנפלו בשבי של אויב מר גם לו היו רפורמים)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   23/06/2014 17:16

      תיאוריית האבולוציה נתקבלה כאפשרות לגיטימית על ידי כמה מגדולי ישראל

      • רון   24/06/2014 14:15

        אף אחד מגדולי ישראל ,כולל הרב קוק זצ”ל ,לא טען שמוצא הדם מן הקוף !!!
        גם אם תהליך בריאת הקוסמוס [מעשה בראשית], ארך מיליארדי שנים ,
        זה לא מאשש את מוצא החיים .

  16. אנחנו שונים
    24/06/2014 14:50
    חרדי
  17. הסיפור הזה מוכיח יותר מכל את ההבדל בינינו להם יש מצווה אחת בתורה ישוב ארץ ישראל לנו יש תרי”ג מצוות ולכן אנחנו רוצים שהם יחזרו הביתה בריאים ושלמים ולכן אחרי הסיפור של החטיפה הפילוג רק מתחדד כן אנחנו חרדים והם לא שיגדירו את עצמם איך שהם רוצים דתים חילונים דלים זה לא משנה אנחנו והם זה שתי עולמות ואין לי מושג מה כתבת על איזה אחדות

  18. אנחנו עדיין קוראים להם דל
    25/06/2014 11:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  19. השקפתנו על העיוות הדל”י, הריקני, החלול והמושחת תשתנה בו ביום שיחליפו בחזרה את מגילת העצמאות (על הנאותיה וצ’יפוריה) בתורת משה

  20. טור יפה אבל לא קשור...
    25/06/2014 13:37
    איציק
  21. אין שום קשר בין המציאות העכשיות למציאות אותה אתה מנסה לתאר,
    זה שכולנו מתפללים ומקבלים קבלות זה כורח המציאות – כל ישראל ערבים זה לזה! ולהזכירך, גם על גלעד שליט התפללנו .לכן אנו אוחזים מהשקפת עולמם?? בגלל זה אנו יכולים לשתף איתם פעולה בכל דבר?? מה הקשר???
    אז נכון שלא כולם אויבים ומנסים לעקור ולשנות את הדת אבל עדיין חלק גדול מהציבור הזה ובמיוחד מובילי דעת קהל שם מנסים לעקור את הדת ולהתאימה להשקפת עולמם ולאורח חייהם ועליהם קמה הצעקה והקריאה: “הבדלו מתוך העדה הרעה הזאת” משום שדברים אלו מדרדרים אותנו לתהומות שקשה מאוד לצאת מהם.
    אבל!!!! חלילה וחס לחשוב שאותם ביטויים נאמרו על הציבור הזה ללא יוצא מן הכלל אלא אך ורק על אותם מובילים ומנהיגים שמנסים לדרדר ולפגוע בעולם התורה ובדרך התורה המסורה לנו מדורי דורות.