ליצנים מפחידים? “החינוך החילוני – מצע רקוב שמפתח פטריית הרעל”

אריה ריבקינד
|
כ"ג תשרי התשע"ח / 13.10.2017 11:18
‘יתד’ מצביע על האשם בתופעה שמטרידה את המשטרה: “מערכת חינוך המבוססת על תורה ומצוות, אינה מייצרת תופעות זוועה כאלה” • “המרשם שלהם הגדיש את התבשיל ומעשי ידיהם טובעים בים של כשלון” • “משרד החינוך חייב להשיל את המסכה מפני הליצנים עם מסכות הד”ר והפרופ'”

תופעת ‘הליצנים המפחידים’: ‘יתד נאמן’, ביטאון תנועת ‘דגל התורה’ מתייחס הבוקר (שישי), במאמר תחת הכותרת “הליצנים האמיתיים שמפחידים” לתופעה ומצביע על האשם – החינוך החילוני ש”איבד את בלמיו”.

במאמר נכתב: “העובדה שתוך זמן כל כך קצר הצליח עיוות נפשי להפוך לתופעה חברתית מסוכנת ולא קטנת היקף, מצביעה על מצע רקוב חינוכי שעליו מתפתחת פטריית הרעל. הרוע האנושי שאותו משקים, מקבלים, גוזמים ומטייבים באינטרנט, נודע כבר בערוגות מוסדות החינוך הכללים”.

במאמר מוצגים נתונים של סקר שהתפרסם לאחרונה על ידי משרד החינוך, בהתבסס על תשובותיהם של 26 אלף תלמידים בכל הגילאים “שמציג את פניו המכוערות של ‘החינוך’ בישראל ולא הרבה השתנה מאז”, כלשון המאמר.

הסקר מתייחס למעשי אלימות, שתיית אלכוהול וצריכת סמים בקרב בני נוער חילוניים במערכת החינוך. “אי אפשר לטעות במסקנות: עד כמה מערכת חינוכית צריכה לעמול קשה כדי לבנות אדם, מערכת חינוך המבוססת על תורה ומצוות, אינה מייצרת תופעות זוועה כאלה. המרשם שלהם הגדיש את התבשיל ומעשי ידיהם טובעים בים של כשלון לימודי ערכי. החינוך החילוני איבד את בלמיו והחלודה משתרגת על הוויתו”.

כותב המאמר מתייחס גם למלחמה ב’הדתה’: “לא רק האלימות בבתי הספר ואובדן הערכים, גם הירידה ברמה הלימודית ובמבחני הדירוג העולמיים הפכו לתג היכר. ה’פרות הקדושות’ שלהם כבר הובלו לבית המטבחים של התוצאות, אבל זה לא מונע את מאבקם של הורים במספר מקומות להלחם ב’הדתה’ שאיננה קיימת במערכת החינוך”.

מסכת ליצן

כותב במאמר מוסיף: “הזחילה של עקירת היהדות לתוך המוסדות הממלכתיים וההפקרה של ילדי ישראל לתופעות של עיוותי נפש סאדיסטיים כתוצאה מעזיבת מקורות מים חיים והליכה לחצוב בורות נשברים, נמשכת ומידרדרת לתהומות חדשים ועמוקים יותר.

“המשטרה תטפל בתופעה הקשה ביד קשה, אבל משרד החינוך חייב לבצע טיפול שורש, להשיל את המסכה מפני הליצנים עם מסכות הד”ר והפרופ’, ולעקור מהדור הצעיר את יצר לב האדם הרע מנעוריו בדרך האמיתית והיחידה שיכולה להניב את התוצאה הראויה – חינוך לתורה ולמצוות, למוסר ומידות”.