“רעיון הזוי”: 2000 משתתפים ירקדו זומבה בדרך אל הכותל

עיריית ירושלים משיקה השבוע: מרתון ריקודי זומבה וספינינג דווקא בחומות העיר העתיקה • אריה קינג: "מי שהגה את הרעיון לוקה בשכלו. רוצים לרקוד? שירקדו באולמות ריקודים" • יו"ר סיעת יהדות התורה: "זה מקומם, וברור שצריך לפעול אצל כל הגורמים כדי להסיר את החרפה הזו" • העירייה: "אירוע מסורתי הנערך מדי שנה"
נחמן וייס
כ"ד סיון התשע"ד / 22.06.2014 14:54

זומבה בפלטרין של מלך: עיריית ירושלים תערוך השבוע מרתון ריקודי זומבה וספינינג אל מול חומות העיר העתיקה.

האירוע, שהוגדר על ידי העירייה כ”גדול והמרשים בישראל”, יתקיים בימי שלישי – חמישי בטיילת יפו, מול חומות העיר העתיקה, בדרך המובילה אל הכותל המערבי.

כך זה מתואר בהודעה שפרסמה העירייה: “מרתון הספינינג והזומבה בירושלים הפך לאחד מהאירועים המבוקשים בקרב חובבי הספורט בארץ והשנה צפויים ליטול בו חלק כ- 2,000 משתתפים.

“יש ביקוש אדיר לזומבה וחשבנו שיהיה נכון להוציא את השיעורים מהחדרים הסגורים אל האוויר הפתוח של ירושלים”, אומר מנהל המחלקה לספורט עממי באגף הספורט של עיריית ירושלים, אילן גרין. “בשנה שעברה השקנו את מרתון הזומבה  לצידו של מרתון הספנינג והוא זכה להצלחה רבה. השנה הביקוש לזומבה גדל באופן משמעותי ואנו צופים להכפלת מספר המשתתפים.  טובי המדריכים שמשלבים כוחות, הנוף המדהים, האוויר הנקי, המשתתפים הרבים  והאווירה המושלמת מבטיחים שהאנרגיות יהיו בשמיים.

בנוסף, מרתון הזומבה מביא לפיתוח סיבולת לב ריאה ושריפת שומנים ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר באווירה מחשמלת, בליווי מוסיקה קצבית ומסעירה”.

גורם בסיעות החרדיות בעיריית ירושלים אומר לחרדים10, כי הדבר מהווה פגיעה נוספת ומתמשכת בקדושתה של ירושלים. “כיצד יתכן לערוך אירוע שכזה, בדרך בה צועדים רבבות מתפללים המבקשים לשפוך שיח בכותל המערבי?”

לדברי הגורם הדבר יעלה לדיון בין חברי המועצה החרדים בכדי לראות כיצד לפעול.

ביקשנו את תגובת עיריית ירושלים, האם הדבר נעשה בתיאום ובהסכמת חברי המועצה החרדים, וזו תגובתה: “מדובר באירוע מסורתי הנערך מדי שנה במיקום זה וזוכה לביקוש רב בקרב התושבים. האירוע נערך במרפסת מעל קניון ממילא, בה נערכים אירועי תרבות רבים ומגוונים לאורך כל השנה ומזה שנים רבות”.

חברת מועצת העיר אריה קינג הגיב: “מי שהגה את הרעיון ההזוי הזה, הוא לוקה אם לא בנפשו אזי בשכלו! אעשה הכול למנוע את הפגיעה בכבודה של עיר הקודש. רוצים לרקוד? שירקדו באולמות ריקודים! מחפשים אזור פתוח? שירקדו באיצטדיון טדי ומי שרוצה להציג את גופו לראווה, שישלמו לו על כך רוכשי הכרטיסים”.

תגובת יו”ר סיעת יהדות התורה, אליעזר ראוכברגר: “קשה לי להבין מדוע בעירית ירושלים מתעקשים שוב ושוב על עריכת מופעים מסוג זה באזור העיר העתיקה.

“זה מקומם, וברור שצריך לפעול אצל כל הגורמים כדי להסיר את החרפה הזו. הנושא יעלה בישיבת הנהלת העירייה, ונעשה כל שביכולתנו לשכנע את ראש העיר, ניר ברקת, למנוע מהמופע הזה להתקיים באזור העיר העתיקה.

“מופע שכזה הוא מזעזע ומביש ואין להם מקום כאן”.

ביקשנו תגובות גם מחברי מועצה נוספים, ולכשיתקבלו נפרסמם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוב מבית היוצר של המחבלים
    22/06/2014 15:17
    מנדל
  1. צועקים שלום ועושים מלחמה
    הליטאים צועקים תורה.אבל כל הדרכים כשרות.להביא כסף
    בעיות היהדות באמת לא מענין אותם