מוחמד בן ה-15 הצטרף לאביו ביום הראשון לחופש – ונהרג בפיצוץ

פגיעה ישירה ברכב בו נעו עובדי קבלן של משרד הביטחון • מסוק צבאי פינה פצוע קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושלושה עובדים נוספים שנפצעו באורח קל פנו לבית חולים זיו בצפת • הערכה בצה"ל כעת: מדובר בפיגוע מכוון - ככל הנראה ירי של פצצת מרגמה שפגעה סמוך לכלי הרכב • צה"ל מגיב בירי לעבר יעדים בסוריה
יוני גרין
כ"ד סיון התשע"ד / 22.06.2014 12:11

תקרית קטלנית בגבול ישראל-סוריה: מוחמד קראקרה, נער בן 15 מהכפר עראבה שבגליל המערבי, הצטרף ליום העבודה של אביו ביום הראשון של החופש – ונהרג, כתוצאה מפיצוץ שאירע היום (ראשון) בבוקר, סמוך לרכב בו נעו עובדי קבלן של משרד הביטחון, שעבדו סמוך לגדר הגבול באזור תל-חזקה. אביושל מוחמד נפצע קשה.

ההערכה בצה”ל היא כי מדובר בפיגוע מכוון. גורם ביטחוני אמר לכלי התקשורת כי ההערכה היא שמדובר בפיגוע מכוון כלפי אנשי משרד הביטחון, וכי מדובר בטיל שכוון אל עבר עובדי הקבלן באופן ישיר.

מסוק צבאי פינה את האב שנפצע קשה לבית החולים רמב”ם בחיפה. שלושה עובדים נוספים נפצעו באורח קל והועברו על ידי מד”א וצה”ל לבית החולים זיו בצפת ולרמב”ם.

אחד משני הפצועים שנפצעו באורח קל, שלומי חזן מבית שאן סיפר על הרגעים הראשונים אחרי הפיצוץ. “הרגשתי שכל האוטו שלי עף, הורדתי חגורה וברחתי מהאוטו עם כאבים מאוד חזקים”.

מבדיקה ראשונית עולה, כי ככל הנראה מדובר בירי של פצצת מרגמה שפגעה סמוך לכלי הרכב, אך נבדקת האפשרות כי מדובר בירי טיל נ”ט. אפשרות נוספת, סבירה פחות, היא שהפיגוע הוא תוצאה של מטען צד שהונח במקום.

כוחות גדולים של צה”ל הוקפצו לזירה, כולל מסוק קרב של חיל האוויר שמסייע בסריקות, כדי לשלול אפשרות כי מחבלים חדרו לשטח ישראל.

רשתות תקשורת סוריות מדווחות כי צה”ל מגיב בירי טנקים ובירי ארטילארי לעבר יעדים סורים.

זהות היורים עדיין לא ברורה, אם כי מדובר באזור שבשליטת המורדים – דבר שמפחית את הסיכוי לכך שלוחמי חיזבאללה או צבאו של הנשיא בשאר אסד עומדים מאחורי הפיגוע.

מארגוני אופוזיציה סוריים נמסר כי ייתכן שהטיל הטועה הגיעה מכוחותיו של אסד. לדבריהם כוחות משטר אסד במדינה הפגיזו מטרות הקרובות לגבול הישראלי, ומכאן התוצאה הקשה בצד הישראלי.

בראשית החודש נורו רקטות מכיוון סוריה אל צפון רמת הגולן. סוללה של מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל המוצבת בצפון הופעלה, אך ניסיון היירוט לא צלח. בעקבות הירי, פרצה שריפה באזור אלוני הבשן.

בחודש מרץ נפצעו ארבעה חיילי צה”ל, אחד באורח קשה ושלושה באורח קל, כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה על גדר הגבול. בתגובה לתקרית פתחו כוחות צה”ל בירי ארטילרי לעבר יעדי טרור בסוריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות