הודעות דוברות בשבת • רב המשטרה: “הנהלים חודדו”. הדוברות: “לא שונתה המדיניות”

חיים טוויל
|
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 15:43
בעקבות הפרסום החרדים 10 • הרב של המשטרה בישר על הודעות הדוברות בשבת וחג: “הנהלים חודדו. אין לי ספק שבדוברות המשטרה ינהגו על פי הנחיות הרבנות” • המשטרה בהודעת ‘הבהרה’: “בעקבות פניות על חריגה מהנהלים הנהוגים בכל גופי הממשלה – נבחן הצורך ברענון הפקודות”

האם במשטרת ישראל הוחלט להפסיק את חילולי השבת ומועדי ישראל בדוברות המשטרה, הנעשים באמצעות הוצאת הודעות דוברות ופרסומים יחצ”ניים ברשתות החברתיות?

במכתב ששיגר ניצב משנה רמי ברכיהו, הרב הראשי של המשטרה, לעורכת הדין של ‘התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’ – ונחשף הבוקר (רביעי)  בחרדים 10 – נאמר, בין היתר: “הנהלים חודדו ביחס לדוברות ואין לי ספק שבדוברות המשטרה ינהגו על פי הנחיות רבנות משטרת ישראל”.

בכך קיבלה המשטרה, לכאורה, את תלונת ‘התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’, שטענה כי בפרסום הודעות שאינן מצילות חיים והודעות יחצ”ניות, יש הפרה של חוקי המדינה ושל פקודות מטא”ר של המשטרה עצמה.

אלא שבעקבות הפרסום, פרסמה אחר הצהרים דוברות המשטרה הודעת ‘הבהרה’: “בשעות האחרונות פורסמו בכלי התקשורת פרסומים לפיהם שונתה לכאורה מדיניות המשטרה בכל הנוגע להפצת הודעות דוברות לתקשורת ולציבור הרחב בשבתות ובמועדים. מדובר בפרסומים שגויים ומטעים.

לפי הודעת ההבהרה של המשטרה: “הפרמטרים דומים למדיניות צה”ל: הודעות שעניינם מבצעי, הנחיות לציבור וכו’ מופצות גם בשבת. הודעות שאין להן משמעות מבצעית לא מופצות בשבת”.

עם זאת, בהודעת ההבהרה מאשרת המשטרה, כי “בעקבות פניות למשטרה על חריגה מנהלים אלה הנהוגים בכל גופי הממשלה, נבחן הצורך ברענון הפקודות.

“אכן, הפקודה כולה נבחנת בימים אלו והאמור בה מרוענן מעת לעת. דוברות משטרת ישראל פועלת להביא לידיעת הציבור במהירות, במקצועיות ובזמן אמת, מידע חיוני הנוגע ברובו לביטחונם ושגרת חייהם של כלל אזרחי ישראל. המשטרה תמשיך לדווח לציבור כל מידע חיוני לבטחון הציבור, בזמן אמת.”

גורם במשטרה אומר לחרדים 10: “כל הנושא מורכב והוא יכנס לדיון ארוך. כרגע אנחנו לא שונים מצה”ל”.

 

משטרה, הודעות דוברות