ראש הממשלה בנימין נתניהו, התלונן אתמול בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, כי כלי התקשורת לא סיקרו את ביקורו ההיסטורי באמריקה הלטינית.
“ביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באמריקה הלטינית. שידורים חיים לרבע מיליארד בני אדם. ובישראל? שידור חי: 0, כיסוי תקשורתי: כמעט 0. הם לא רוצים שתדעו”, נכתב בסרטון שפרסם נתניהו.
ומה באמת?
מחקר של חברת ‘יפעת מחקרי מדיה’ שפורסם היום (ראשון) מציג תמונה קצת שונה.
ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באמריקה הלטינית בשבוע שעבר סוקר במסגרת 271 אייטמים ב-20 כלי התקשורת המובילים בישראל. 1/4 pic.twitter.com/QgwZ6bmY05
— יפעת מחקרי מדיה (@Ifat_MA) September 17, 2017
על פי המחקר, הביקור סוקר במסגרת 271 אייטמים ב-20 כלי התקשורת המובילים בישראל. לפי הנתונים, הסיקור כלל שני אייטמים בשערי העיתונים, אחד בידיעות אחרונות ואחד בישראל היום, ושני אייטמים פותחים במהדורות החדשות של ערוץ 2 וכאן 11.
גם למחסור בשידורים חיים יש ל’יפעת מחקרי מדיה’ הסבר: “מחד, בשל הפרש השעות בין ישראל לדרום אמריקה היו רוב אירועי הביקור בשעות הערב והלילה, דבר שמנע למעשה שידורים ישירים שלהם בערוצי הטלוויזיה.
“מאידך, תחנות הרדיו הארציות, ששעות הבוקר הן הפריים-טיים שלהן, סיקרו בהרחבה את אירועי הערב והלילה הקודמים במבזקי החדשות ובתכניות האקטואליה”.